Proleasing Motors, distribuitor Ford in Dambovita, Prahova si Buzau, si-a inghetat planul de extindere din cauza crizei economice care a lovit industria auto, deschiderea de noi locatii fiind posibila doar cand piata auto va depasi 250.000 de unitati.
Compania are trei complexuri integrate in tara, investitiile pana in prezent fiind de peste 6 milioane de euro.

“In acest moment Proleasing Motors opereaza in trei complexuri integrate showroom-service la standard in Ploiesti, Buzau si Targoviste, investiitiile noastre depasind 6 milioane de euro. Pentru moment ne concentram pe consolidarea activitatii in fiecare locatie si cresterea eficientei. Atunci cand piata auto va depasi 250.000 unitati vom analiza si posibilitatea deschiderii de noi locatii”, a declarat, pentru Wall-Street, Lucian Alexe, directorul general Proleasing Motors.

Oficialul Proleasing mizeaza in 2010 pe o piata in crestere cu pana la 10% fata de 2009. “Estimarile noastre privind evolutia pietei auto in anul 2010 au in vedere o crestere de 5-10% fata de anul 2009. In 2010 ne vom concentra pe activitatea de service si pe mentinerea cotei de piata”, a precizat Alexe.

Masurile firmei pentru criza au fost stoparea comenzilor pentru masini noi si reducerea bugetelor de marketing.

“Incepanad cu septembrie 2008 am stopat orice comanda de masini noi, am redus bugetele de marketing si ne-am concentrat pe vanzarea rapida a masinilor din stoc. De asemeni am re-adus in prim plan activitatea de after-sales prin actiuni eficiente de fidelizare a clientilor. Analizand rezultatele obtinute in 2009, si anume cresterea cotei de piata si a cifrei de afaceri pe activitatea de service cu 2% fata de anul 2008, pot spune ca aceste decizii au fost corecte”, a precizat Alexe.

Anul acesta, compania estimeaza o cifra de afaceri de 51,5 milioane lei, in scadere de la 99,8 milioane lei in 2008.

Colaborarea cu marca Ford a inceput in decembrie 2001, cand Proleasing a deschis primul showroom in Ploiesti. Acesta este si cel mai profitabil detinand 61% din cifra de afaceri a companiei.

Clientii din Prahova aleg noutatea modelului in detrimentul pretului acestuia, in schimb clientii din Dambovita prefera sa opteze pentru costul masinii si apoi pentru noutatea modelului.

Preferintele pentru masini de clasa mare, mai scumpe este procentual mai ridicata in Targoviste si Buzau fata de Ploiesti. In cele 2 orase, ponderea modelelor precum Mondeo sau Kuga este cu 2% mai mare din totalul vanzarilor decat pentru Ploiesti. Circa 47% din masinile vandute in Dambovita sunt de nuante deschise, in timp ce in Buzau si Prahova 60% din comenzi sunt masini de culori inchise.

Pana la sfarsitul lunii octombrie 2009, cel mai vandut model a fost Focus cu 37% din totalul comenzilor. Din gama utilitarelor leader este modelul Transit cu 18% din total vanzari.

Proleasing Motors a comercializat in 2009 prin programul Remat 174 masini, aprox 25% din totalul volumelor de vanzari.

Compania a comercializat in primele 9 luni un volum de 409 unitati, obtinand in septembrie 11,8% din totalul vanzarilor auto pe cele trei judete.

In 2008, Proleasing Motors a inregistrat cota de piata de 13,6%, cu 1.554 automobile marca Ford comercializate.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri