Evaluarea de impact asupra sigurantei rutiere va fi parte din studiul de prefezabilitate sau din cel de fezabilitate al unui proiect de infrastructura rutiera. Raportul de evaluare de impact asupra sigurantei rutiere trebuie sa indice considerentele in materie de siguranta rutiera care contribuie la alegerea solutiei propuse si sa furnizeze toate informatiile relevante necesare realizarii unei analize costuri-beneficii a diverselor optiuni evaluate.
In proiect se mai arata ca inspectia de siguranta se realizeaza obligatoriu pentru fiecare drum public o data la doi ani, alternativ in perioadele iarna si vara, se concretizeaza intr-un raport de inspectie de siguranta si cuprinde verificarea periodica a gradului de deteriorare a elementelor care influenteaza siguranta rutiera, mentinerea caracteristicilor initiale privind semnalizarea si, dupa caz, analiza posibilelor efecte ale lucrarilor rutiere asupra sigurantei traficului.
Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, in cazul unui accident de circulatie soldat cu persoane decedate sau raniti grav, inregistrat pe un drum public, administratorul drumului va solicita imediat, obligatoriu, executarea unei inspectii de siguranta suplimentara care sa identifice elementele care au favorizat producerea accidentului respectiv si sa faca recomandarile necesare.
Prevederile privind eliminarea riscurilor continute in raportul de audit de siguranta rutiera au caracter obligatoriu pentru investitor. Investitorul are obligatia de a intreprinde demersurile necesare, in relatie cu proiectantul si/sau executantul, dupa caz, pentru a asigura respectarea prevederilor continute in raportul de audit de siguranta rutiera, inainte de finalizarea stadiului supus auditarii.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: