Presedintele Frantei, Nicolas Sarkozy, se intalneste cu presedintele-director general al grupului Renault, Carlos Ghosn, pentru a discuta in legatura cu intentia grupului auto de a fabrica viitorul model Clio IV doar in Turcia, in timp ce sindicatele acuza compania de santaj.
Inainte de intalnire, autoritatile franceze au intensificat presiunea asupra grupului auto francez, la care statul are o participatie de 15%, dand de inteles ca ar putea, chiar, sa-si majoreze detinerea, informeaza NewsIn.

"Statul francez are tot dreptul sa ceara Renault sa dezvaluie o strategie industriala. Ca avem 15%, ca avem 20% sau 25%, la (o participatie de) 15% suntem, pana la urma, principalul actionar al Renault", a declarat ministrul industriei, Christian Estrosi, citat de Les Echos.

Ministrul a apreciat ca, in cadrul intalnirii Sarkozy "va avea ultimul cuvant". Guvernul francez "nu va accepta ca Clio IV sa fie produs in Turcia", a afirmat Estrosi, in Parlament.

Nicolas Sarkozy avertiza grupul auto ca statul francez "nu baga atatia bani pentru a sustine constructorii nostri auto pentru ca totalitatea uzinelor sa plece in strainatate", facand aluzie la sprijinul financiar acordat de Franta constructorilor auto in perioada crizei.

In fata presiunilor, Renault a dat asigurari ca nu a luat inca o decizie finala in legatura cu locul in care va produce noua generatie a modelului Clio, Clio IV, pe care o va lansa pe piata in 2013, si ca locurile de munca din Franta nu sunt in pericol.

Astfel, desi Renault intentioneaza sa produca Clio IV la uzina pe care o detine la Bursa, in Turcia, conducerea grupului a precizat ca viitorul uzinei franceze de la Flins este asigurat si ca nu este prevazuta vreo disponibilizare, in conditiile in care fabrica va produce noul model electric Zoe, care va intra in productie din septembrie 2011.

Insa guvernul francez a avertizat ca nu va accepta ca noul model Clio sa fie produs doar in Turcia, tinand cont ca actuala gama Clio este produsa, in afara de Bursa, si la alte uzine ale grupului, mai ales la cea din Flins, situata in regiunea pariziana, potrivit AFP.

Renault a calculat, insa, ca la uzina din Turcia costurile de productie sunt mai mici cu 10% comparativ cu cele ale fabricii de la Flins.

La presiunea guvernului se adauga si cea exercitata de sindicate, mai ales de CGT, apropiat de comunisti. Secretarul general al CGT, Bernard Thibault, a acuzat Renault ca isi intensifica "pozitiile de santaj" fata de stat si salariati, a relatat Le Figaro.

"Companiile continua sa fie prea putin interesate de viitorul industrial al tarii noastre, de consecintele asupra fortei de munca si, mai ales, multiplica pozitiile de santaj - este modul in care interpretez mai ales pozitia Renault", a afirmat Thibault, la un post de radio.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri