Producatorul francez de componente auto Faurecia, care detine doua fabrici in Romania la Pitesti si Talmaciu-Sibiu, se asteapta la o revenire a vanzarilor si la o imbunatatire a profitului operational in 2010, dupa pierderile inregistrate in 2009, potrivit companiei.
Componentistul auto a inregistrat anul trecut o pierdere neta de 433,6 milioane euro, mai mica decat in 2008, cand a raportat 574,8 milioane euro.

“Productia de automobile la nivel mondial a reinceput sa creasca in a doua parte a anului 2009 si ar trebui sa continue si in primul semestru din 2010. In acest context, previziunile pentru vanzarile Faurecia sunt in crestere anul acesta cu circa 4%”, au declarat reprezentantii Faurecia.

Aceasta prognoza include si companiile, Emcon Technologies – tehnologii americane pentru emisii si Plastal – producatorul german de componente din plastic pentru exterior.

Cifra de afaceri Faurecia s-a redus cu 22% la 9,29 miliarde euro in 2009, ca urmare a activitatii restranse din prima jumatate a anului, in timp ce in semestrul doi, vanzarile au scazut cu 8%.

In 2008, Faurecia a avut o cifra de afaceri de 12 milioane euro.

Compania estimeaza in 2010 o marja operationala de peste 200 de milioane euro.

Actiunile Faurecia au scazut la inceputul saptamanii cu 2,39%, la 14,28 euro, oferind o capitalizare de 1,3 miliarde de euro.

Faurecia este prezenta din 2003 pe piata romaneasca cu o fabrica de tapiterii pentru automobile la Talmaciu, in apropiere de Sibiu.

Compania mai detine la Mioveni-Pitesti o unitate de productie de elemente pentru interior, panouri de bord, panouri pentru usi. Faurecia mai furnizeaza pentru Dacia Logan componente pentru scaune, sisteme de evacuare si bare.

Faurecia este detinuta in proportie de 71% de constructorul auto PSA Peugeot Citroen. Cei mai importanti clienti ai Faurecia sunt PSA, Volkswagen si alianta Renault-Nissan.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri