7 Aprilie 2010

Programul Rabla salveaza piata de autoturisme noi din Spania



Vanzarile de autoturisme noi din Spania au crescut in martie cu 63,1% fata de aceeasi luna din 2009, la 124.756 unitati, datorita continuarii programului de prime de casare, pus in practica de guvernul spaniol, potrivit datelor asociatiei spaniole a constructorilor auto, citate de Boursorama.
Pe primele trei luni din 2010, vanzarile de masini noi pe piata spaniola au crescut cu 44,5%, dupa ce anul trecut piata de profil din Spania s-a contractat cu 17,9% fata de 2008, la 952.772, scrie NewsIn.

Guvernul spaniol acorda din luna mai a anului trecut o prima de casare de 2.000 euro la achizitia unei masini noi, in contextul in care cele mai multe dintre tarile dezvoltate au pus in practica programe de stimulare a achizitiei de masini noi pentru sustinerea sectorului auto in traversarea celei mai dificile crize din istoria sa.

In Spania, programul ar urma sa fie retras la finalul lunii iunie, insa Anfac a decis sa ceara extinderea lui.

"Mentinerea masurilor in semestrul al doilea ar putea insemna achizitia a 90.000 de masini", subliniaza asociatia, intr-un comunicat. Stoparea programului si ridicarea cu doua puncte procentuale a TVA, masura anuntata pentru iulie, vor duce la diminuarea cu mai mult de 18% a inmatricularilor din al doilea semestru, estimeaza Anfac.

Asociatia nu a anuntat care au fost masinile cele mai atractive pentru cumparatori in luna martie, insa dupa primele doua luni ale acestui an, pe primul loc intre preferintele spaniolilor se situa marca Seat, urmata de Citroen si Renault.



Citeste si