Toyota a introdus, de curind, si pe piata noastra noul motor pe motorina de 150 de cai-putere si 2,2 litri.
Honda si Toyota
Honda a luat prin surprindere lumea auto, cind a lansat propria motorizare diesel. Este, de altfel, si prima motorizare de acest tip pentru producatorul nipon. Daca mari producatori precum Ford si PSA se aliaza pentru a produce astfel de motoare Honda, un producator de talie medie a reusit sa pro-duca un diesel de top din prima incercare. Din pacate pentru cum-paratorii romani, Honda Accord 2,2i-cdti costa, cu tot cu taxe, peste 35.000 de euro. Pretul este mare din cauza taxelor foarte mari aplicate masinilor produse in afara Uniunii Europene. Ultima noutate de la Toyota in materie de diesel pentru Romania este motorul de 2,2 litri si 150 de cai-putere montat sub capota modelului Avensis. Acest motor, la fel ca si cel de la Honda, face parte din generatia a treia de motoare ce adopta solutia common-rail. Pretul lui Avensis D-4D de 150 de cai-putere este cu putin peste 25.000 de euro, cu toate taxele.
Jaguar cu motor pe motorina
Pina nu de mult un motor diesel sub capota unui Jaguar era o blasfemie. Asta pina anul trecut. Modelele marcii au acum si motoare diesel. Aceste motoare nu sint insa de pro-ductie proprie, ci sint rodul colabo-rarii dintre PSA si patronul Jaguar, Ford. Cel mai mare motor este cel instalat pe modelul de clasa mare S-Type si pe limuzina de lux XJ. Versiunea diesel pentru S-Type a fost de curind lansata si in Romania. Pretul unui S-Type cu motor de 2,7 litri si 207 cai-putere pleaca de la aproximativ 48.000 de euro, cu tot cu taxe.
Cele mai vinate diesele
Pe piata din Romania exista anumite masini ce se vind aproape in totalitate cu motoare diesel sub capota. Acestea sint Volkswagen Passat, Skoda Octavia si Ford Mondeo. Pentru aceste masini, proportia de motoare diesel este de 75%-80% din totalul modelelor vindute.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: