Toti producatorii europeni si japonezi care lanseaza modele noi in Europa stiu ca reteta succesului include si motoare diesel performante. In ultimul timp, ca urmare a preferintelor romanilor pentru diesel, producatorii au lansat si la noi o serie de motorizari de acest tip.
Daca la inceput producatorii europeni au fost cei care au lansat motoare diesel foarte moderne, in ultimul timp, japonezii vin puternic din urma. Exemplele perfecte in acest sens sint Toyota si Honda, care au inceput sa produca o gama de motoare diesel de generatia a treia foarte performante. Motorul diesel de 2,2 litri si 140 de cai-putere de la Honda a cistigat anul acesta titlul de Motorul Anului la clasa sa.
Toyota a introdus, de curind, si pe piata noastra noul motor pe motorina de 150 de cai-putere si 2,2 litri.

Honda si Toyota

Honda a luat prin surprindere lumea auto, cind a lansat propria motorizare diesel. Este, de altfel, si prima motorizare de acest tip pentru producatorul nipon. Daca mari producatori precum Ford si PSA se aliaza pentru a produce astfel de motoare Honda, un producator de talie medie a reusit sa pro-duca un diesel de top din prima incercare. Din pacate pentru cum-paratorii romani, Honda Accord 2,2i-cdti costa, cu tot cu taxe, peste 35.000 de euro. Pretul este mare din cauza taxelor foarte mari aplicate masinilor produse in afara Uniunii Europene. Ultima noutate de la Toyota in materie de diesel pentru Romania este motorul de 2,2 litri si 150 de cai-putere montat sub capota modelului Avensis. Acest motor, la fel ca si cel de la Honda, face parte din generatia a treia de motoare ce adopta solutia common-rail. Pretul lui Avensis D-4D de 150 de cai-putere este cu putin peste 25.000 de euro, cu toate taxele.

Jaguar cu motor pe motorina

Pina nu de mult un motor diesel sub capota unui Jaguar era o blasfemie. Asta pina anul trecut. Modelele marcii au acum si motoare diesel. Aceste motoare nu sint insa de pro-ductie proprie, ci sint rodul colabo-rarii dintre PSA si patronul Jaguar, Ford. Cel mai mare motor este cel instalat pe modelul de clasa mare S-Type si pe limuzina de lux XJ. Versiunea diesel pentru S-Type a fost de curind lansata si in Romania. Pretul unui S-Type cu motor de 2,7 litri si 207 cai-putere pleaca de la aproximativ 48.000 de euro, cu tot cu taxe.

Cele mai vinate diesele

Pe piata din Romania exista anumite masini ce se vind aproape in totalitate cu motoare diesel sub capota. Acestea sint Volkswagen Passat, Skoda Octavia si Ford Mondeo. Pentru aceste masini, proportia de motoare diesel este de 75%-80% din totalul modelelor vindute.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri