Micul model german Smart ForTwo a fost fabricat pentru prima data in anul 1998, pe 2 iulie, la uzina Daimler din Franta, iar dupa primii 10 ani a fost comercializat in 900.000 de unitati.
In 2007, a aparut pe piata cea de-a doua generatie Smart ForTwo, model care a ajuns si in Statele Unite, iar din 2009 in China.

Smart ForTwo este unul din cele mai mici autoturisme de oras, cu o lungime de 2,7 metri, o latime de 1,56 metri si o inaltime de 1,54 m.

Design-ul unic si combinatia de doua culori la exterior ii ofera Smart-ului o prezenta distinctiva pe strazile supraaglomerate.

Panourile caroseriei sunt fabricate dintr-un plastic rezistent la zgarieturi, fiind disponibile in numeroase variante de culori si sunt usor de schimbat si de reciclat.

Modelul de test oferit de Mercedes-Benz Romania este unul din cele 6 exemplare editie limitata care au ajuns pe plan local. In prezent, mai sunt la vanzare doar doua modele, unul coupe si unul cabrio, celelalte 4 unitati (2 coupe si 2 cabrio) fiind deja vandute la un pret de circa 15.000 euro cu TVA.

Tractiunea este pe rotile din spate, iar motorul este pozitionat sub podeaua portbagajului.

Smart ForTwo Cabrio Limited Edition Three a fost echipat cu motorizarea pe benzina de un litru 71 CP cu micro hybrid drive (mhd).

Tehnologia mhd implementeaza principiul automat start/stop. Atunci cand autovehiculul are sub 8km/h sau sta pe loc, motorul Smart se opreste, repornind intr-o fractiune de secunda in momentul in care se ridica piciorul de pe pedala de frana. Sistemul a fost realizat pentru transmisia manuala automatizata a modelului smart fortwo. Functia mhd se poate deconecta prin apasarea unui buton, in momentul parcarii.

Transmisia manuala automatizata a modelului smart fortwo nu are ambreiaj, nefiind necesara schimbarea treptelor de viteze. Smart-ul poate fi condus atat in mod automat, cat si manual.

Modelul de test a beneficiat si de padele langa volan, pentru schimbarea treptelor manual.

Motorul de 71 de cai schimba intr-o alta treapta de viteze la 2.700 de ture in cazul unui sofat calm si la 6.000 de ture pentru un condus sportiv. Smart este ideal pentru oras fiind rapid la plecarea de pe loc, insa este mai lent dupa 50 km/h.

Consumul mixt de combustibil al modelului smart fortwo micro hybrid drive cu un motor pe benzina de 71 cp, este de 4,4 litri la 100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 105 g/km.

Pentru a fi cat mai util, Smart are multe spatii de depozitare, in fata pasagerului din dreapta, langa volan, in usi, si in spatele scaunelor, existand o plasa din plastic cat toata latimea masinii.

Confortul si designul sunt combinate pentru a crea un habitaclu primitor, ce ofera o neasteptata senzatie de spatiu. Materialele din plastic si scaunele sunt de calitate, iar gama de culori folosita la interior te binedispune.

Mai putin placuta este suspensia foarte rigida si sunetele din exterior care se aud datorita plafonului din material subtire.

Acoperisul Smart Cabrio este soft top automat, se poate face decapotabil in doua feluri, fie doar partea de sus, fie si luneta spate. Plafonul poate fi deschis si din telecomanda inainte de a te urca in Smart.

Smart cabrio vine in Romania cu motorizarile, 1 litru 71 cp benzina, 1 litru 71 cp benzina cu mhd, 1 litru 84 cp benzina, 0,8 l diesel 45 cp si 1 litru benzina 98 cp (Brabus).

Cel mai ieftin Smart cabrio costa de la 13.840 euro cu TVA pentru motorizarea pe benzina de 71 cp. Modelul Brabus sare de 20.000 euro cu TVA.

Mai multe informatii sunt disponibile aici.

Detalii tehnice
Smart ForTwo Cabrio Limited Edition Three
Motor: 1,0 l benzina
Transmisie manuala automatizata
Putere maxima: 71 CP/5.800 rpm
Cuplu maxim: 92 Nm/ 4.500 rpm
Viteza maxima: 145 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 13,3 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 6,6/ 4,1/ 4,9
Capacitate rezervor: 33 litri
Lungime: 2,7 metri
Latime: 1,56 metri
Inaltime: 1,54 metri
Emisii CO2 g/km: 116 g/km
Masa proprie (kg) 780
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri