Producatorii si importatorii din Romania ar putea vinde 55.000 de autovehicule noi in acest an numai prin programul Rabla, daca se iau in calcul predarea celor 160.000 de vouchere, a declarat ministrul Mediului Laszlo Borbely.

Anul trecut, "Rabla" a avut o rata scazuta de succes, cu doar 32.327 de masini noi cumparate in cadrul programului.

"Conform calculelor noastre, daca se vor preda cele 160.000 de vouchere, inseamna circa 55.000 de masini noi cumparate numai prin programul Rabla in acest an", a precizat Borbely, explicand ca la baza calculului sta rata medie de 2,9 tichete pentru o masina noua cumparata.

Ministrul a argumentat ca efectul programului este usor sesizabil, in conditiile in care, dupa doar 4.700 de inmatriculari de masini noi in doua luni, din 20 februarie au fost cumparate 12.300 de masini numai prin programul Rabla. "Dupa Anglia, avem cel mai mare procent de crestere in aceste luni in ce priveste cumpararea de masini noi", a mai spus Borbely, citat de NewsIn.

Programul Rabla, al carui buget era initiat de 228 milioane lei, a fost suplimentat in martie cu inca 190 milioane lei, echivalent cu 110.000 vouchere. Prima de casare este de 3.800 lei, iar romanii pot da pana la trei tichete valorice (11.400 lei) pentru achizitionarea unei masini noi.

Joi, Borbely anunta ca numarul de vouchere disponibile pentru programul Rabla va fi majorat cu 50.000, iar suma alocata in acest an pentru programul Rabla va depasi 600 milioane lei.

Vanzarile de autoturisme au crescut in martie cu 142,6% fata de februarie, la 9.374 de unitati, insa au scazut cu 30% fata de vanzarile din a treia luna a anului trecut, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri