Ferrari, acuzata ca foloseste marketing subliminal pentru publicitate mascata la tigari

Echipa de Formula 1 Ferrari este acuzata de Comisia Europeana si de medici britanici ca foloseste marketing subliminal, facand reclama mascata la tigari pe masinile si echipamentele folosite la cursele de masini, potrivit cotidianului britanic The Times.
Unul dintre cei mai cunoscuti medici din Marea Britanie, John Britton, a scris Departamentului de sanatate sa ceara urgent guvernului sa deschida o ancheta pentru a decide daca Ferrari incalca legea privind sponsorizarea din partea companiilor de tutun, informeaza NewsIn.

John Britton, membru al Colegiului Regal de medici si director al centrului britanic de studii pentru controlul tutunului, a scris si reprezentantilor postului de televiziune BBC, cerandu-le sa se gandeasca daca este potrivit sa difuzeze cursele de Formula 1 in cadrul carora standurile echipelor sunt acuzate de publicitate subliminala de catre Comisia Europeana.

Scandalul a pornit de la faptul ca Ferrari afiseaza pe masinile rosii si pe echipamentele soferilor un cod de bare, cu alb si negru. Atat Comisia Europeana, cat si experti in publicitate, sunt de parere ca acel cod de bare este creat pentru a aminti spectatorilor de un pachet de tigari Marlboro.

Potrivit legii europene, companiile producatoare de tutun care sponsorizeaza evenimente sportive comit o infractiune. In urma cu o saptamana purtatorul de cuvant al Comisarului european pentru sanatate a declarat ca, in opinia sa, prin codul de bare afisat pe masinile Ferrari se face publicitate subliminala puternica.

Philip Morris, a doua companie producatoare de tutun din lume, si-a extins contractul cu Ferrari pana in 2011. Contractul intre Philip Morris si Ferrari valoareaza aproximativ un miliard de dolari.

Echipa Ferrari nu este singura acuzata ca face publicitate subliminala la cursele de Formula 1, specialistii din domeniu spunand ca mai multe companii folosesc mesaje si jocuri de cuvinte pentru a sugera o anume marca de tigari.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri