Volkswagen AG vrea sa devina liderul pietei pentru un nou tip de mobilitate pe baza energiei regenerabile, pana in anul 2018. Aceasta strategie coincide cu planul guvernului federal german de a avea pe sosele in jur de un milion de masini electrice pana in anul 2020.
Prima masina electrica a Grupului VW, care urmeaza sa fie lansata in 2013, este modelul Up blue-e-motion. In acelasi an vor urma modelele Golf blue-e-motion (85 kW, 140 km/h, autonomie de pana la 150 de kilometri) si Jetta blue-e-motion, similar din punct de vedere tehnic. In aceeasi perioada, Lavida blue-e-motion va fi lansat in China.
La finalul anului 2012, compania va lansa o serie limitata a ultra-performantului model sport Audi e-tron (150 kW, 5,9 secunde de la 0 la 100 km/h, autonomie de pana la 250 km).
Porsche 918 Spyder (cu baterie lithiu-ion, motoare electrice si V8 benzina) a intrat in istoria automobilismului ca fiind cel mai sportiv model hibrid. Masina-concept de 320 km/h a terminat circuitul Nort Loop de la Nürburgring in 7 minute si 30 de secunde, cu cateva minute mai repede decat legendarul Porsche GT. Consumul este de 3,0 l/100 km si 70 g CO2/km. In regimul E-Drive, Porsche 918 Spyder ruleaza cu emisii zero.
La poarta Brandenburg din Berlin, cancelarul german Dr. Angela Merkel va fi martorul dezvaluirii unei game de top ce consta in viitoare vehicule electrice si hibride ale Grupului Volkswagen, cu ocazia unui eveniment ce marcheaza initierea „Platformei Nationale pentru Mobilitate Electrica” - un nou proiect dedicat promovarii mobilitatii pe baza energiei regenerabile.
Cancelarul german va avea sansa de a examina modelul Golf blue-e-motion – aflat la prima prezentare publica – si de asemenea modelul Berlin Taxi, care este atat de compact pe cat este de inteligent proiectat.
Audi si Porsche prezinta sefului guvernului doua concepte inovative de masini sport: Audi e-tron si Porsche 918 Spyder.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: