La o masina de 20.000 euro cumparatorii prin Rabla ar fi pierdut reducerea obtinuta cu cele trei tichete valorice.
“Daca la o masina mica de 10.000 euro majorarea TVA cu 6% reprezinta 600 euro, echivalentul a aproape doua vouchere luate din piata neagra, la o masina de 20.000 euro ar insemna 1.200 euro, echivalentul a trei vochere, clientul pierzand astfel in totalitate valoarea tichetelor Rabla”, a precizat Oprica.
Preturile actuale de vanzare a unui tichet auto sunt cuprinse intre 1.500-1.800 de lei (360 euro-440 euro), fata de pretul de la stat de 3.800 de lei. Dupa epuizarea primului val de vouchere, pretul a crescut la 2.000-2.200 de lei, insa infuzia de noi tichete le-a mai ieftinit.
“Ar fi avut de pierdut si persoanele care si-au dus masina la Remat, au obtinut un voucher si vor sa il vanda, pentru ca vor ramane cu o hartie care peste un timp isi pierde valabilitatea”, a mai spus oficialul Q-Team Romania.
Potrivit reprezentantului Kia Romauto, Bogdan Pasa, o crestere a TVA nu ar fi facut bine niciunei industrii, nu doar celei auto, desi, sau poate pentru ca, efectul direct il resimte tot consumatorul final. "Este clar ca pe o piata ca a noastra, importatorii/producatorii nu mai au cum sa suporte ei aceasta crestere, discounturile acordate acum fiind deja maxime. Ramane de vazut raspunsul clientilor nostri la o eventuala majorare a preturilor”.
Marirea cotei unice ar stopa investitiile in industria auto din Romania.
Cresterea cotei unice ar fi putut avea efecte negative asupra deciziei de a investi in industria auto, si cele conexe, a companiilor sau fondurilor active in aceasta piata.
Lipsa clientilor in 2009 a condus multi dealeri auto din Romania la faliment, la sfarsitul lunii noiembrie erau inregistrati inchisi 38 de comercianti de masini, ceea ce reprezinta circa 10% din totalul de 400 de dealeri la nivel national.
Un dealer auto isi va inchide portile in fiecare judet in 2010.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: