AAA Auto a revenit pe profit, dupa ce a renuntat la Romania, Ungaria si Polonia

AAA Auto Group, dealer-ul ceh de masini rulate AAA Auto care a decis in 2009 sa se retraga temporar din Ungaria, Polonia si Romania si sa se focuseze pe Cehia si Slovacia, a inregistrat in primul trimestru un profit de 450.000 euro, fata de pierderile de 880.000 euro din ianuarie-martie 2009, potrivit auto.cz
In Romania, grupul AAA Auto mai este prezent prin compania AAA New Kopel la care detine 5% actiuni, companie infiintata in februarie 2009 in urma unui contract de tip joint venture cu Sixt New Kopel.

Vanzarile totale ale AAA Auto Group au crescut cu 1,3%, la 39,2 milioane de euro.

Veniturile au fost comparate cu aceeasi perioada a anului trecut, desi numarul de masini a scazut cu 6%, la 8.057 autoturisme.

Veniturile din servicii financiare au crescut cu o treime. Marja de profit pentru vanzarile de masini a crescut de la 4,3%, la 25,5%.

Majoritatea clientilor AAA Auto prefera masini rulate cu motoare mici si consum redus de carburant, insa in ultimul timp, cererea pentru masini premium si de lux a inceput sa creasca.

Compania ceha mizeaza in 2010 pe acelasi volum de masini comercializate, sau usor mai mare decat in 2009.

AAA Auto opereaza 25 dealeri auto in Republica Ceha si Republica Slovaca. Actionarul majoritar este Anthony Denny. O parte din actiuni sunt tranzactionate la bursele din Praga si Budapesta.

Grupul AAA Auto a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri in scadere cu 24,2% fata de 2007, la 364,3 milioane euro, din vanzarea a 60.557 de masini in cele 5 tari in care a fost prezent, Romania, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia. In 2007, compania ceha a vandut 79.871 masini si a inregistrat afaceri de 470,1 milioane euro.

Pierderile raportate de grup in 2008 au fost de 27,9 milioane euro, in crestere cu 484,9% fata de 2007, cand a inregistrat 4,78 milioane euro.
Compania este activa pe piata din 1992, cand Anthony James Denny a infiintat-o in Praga, Republica Ceha.

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri