Ford Motor a anuntat ca incepand din toamna va inceta sa mai produca modelele Mercury, brand infiintat in urma cu 71 de ani, potrivit New York Times.
Mark Fields, presedintele Ford America, a spus ca a fost aprobata oprirea productiei Mercury, compania focusandu-se pe marca Lincoln.

Edsel Ford a conceput brand-ul Mercury in 1930 pe care l-a situat intre modelele de baza Ford si masinile de lux Lincoln.

In 1939, Edsel aducea pe piata Mercury Eight cu o motorizare V8 de 95 CP, mai puternica cu 10 cai decat motorul V8 de pe Ford si la un pret mult mai mic decat Lincoln. Vanzarile au fost bune, insa cel de-al doilea razboi mondial a intrerupt productia.

In 1949, vanzarile au prosperat din nou când pentru prima dată toate noile modele de postbelice Mercury au ajuns la showroom-uri.

Din 1960, Mercury a devenit un brand cu masini mult mai scumpe decat ale lui Ford.

Modelele din anii 1960 produse de Mercury au fost Comet, o versiune mai lunga a modelului Ford Falcon si Cougar, un fel de Mustang cu cativa centimetri mai lung.

In 1970, din cauza crizei de energie si a standardelor de economie de carburant, Mercury a facut masini mai mici, unul din acestea fiind Capri, construit in Europa.

Cand Ford a dezvoltat in 1980 modelul Taurus sedan, Mercury a venit cu modelul Sable.

Cele mai recente modele Mercury au fost Milan, cel mai vandut model al marcii, bazat pe Ford Fusion si Grand Marquis.

Vanzarile maxime Mercury au fost atinse in 1978, de 580.000 de masini, un an record si pentru angajari la compania din Detroit.

In 2009, Ford a vandut putin peste 93.000 de masini Mercury.

Anul acesta, vanzarile Mercury au fost de 41.680 de masini, in urcare cu 11,6% fata de anul trecut. Cota de piata a fost de 0,8% pe piata americana.

Mercury are 1.700 de dealeri, care au franciza cu Ford, Lincoln si alte marci auto.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri