Noul Nissan Murano este un crossover japonez cu un aspect impunator, rafinat, cu linii curbe pronuntate, suprafete fluide si roti mari.
Desi este numit crossover Murano are dimensiuni de SUV si o motorizare pe masura, un 3,5 litri benzina V6 de 252 CP cu o transmisie CVT. Pretul modelului de test cu echiparea de varf Ultimate este in jur de 50.000 euro cu TVA.

Murano este mare si stabil, te face sa conduci relaxat, ia viteza lin, fara socuri sau intreruperi, trecerile dintr-o treapta de viteza in alta si acceleratia sunt continue. Cu peste 1.000 de sabloane diferite stocate in memorie pentru combinatia viteza vehicul-turatie motor, transmisia X-tronic CVT este capabila sa selecteze instant combinatia ideala pentru orice tip de drum.

Murano vine cu sistemul ALL MODE 4x4-I, un sistem integrat care analizeaza terenul in timpul deplasarii vehiculului, simte aderenta la drum a fiecarei roti in parte si distribuie cu precizie cantitatea corecta de cuplu intre rotile din fata si cele din spate.

Sistemul de suspensii independente pentru cele patru roti si suspensia multibrat avansata pentru puntea spate asigura o manevrabilitate remarcabila pe orice tip de drum si orice suprafata.

Cei 252 de cai putere sunt suficienti pentru greutatea noului Murano (1.900 kg), se misca bine, dar nu rapid, mi-as fi dorit 300 CP. Acceleratia de la 0 la 100 km/h are loc in 8 secunde, iar viteza maxima este de 210 km/h.

Foarte interesant este consumul, pentru un V6 benzina 252 CP, de 8,4 litri extra-urban si de 14,7 litri urban in conditii de trafic lejer. Este pentru prima data cand o masina consuma mai putin decat precizeaza constructorul in fisa tehnica. In timpul testului am parcurs 100 km in oras si 500 km in afara, viteza maxima pe autostrada fiind de 120 km/h.

Motorul este deosebit, nu se aude nici cu geamul deschis, nu vibreaza, te duce cu gandul la masinile electrice. Noul Murano iti ofera multa liniste.

La interior, fiecare detaliu, de la cel mai mic element pana la tapiteria din piele si finisajele cromate sau din aluminiu, sunt realizate cu atentie. Plansa de bord Murano este asemanatoare cu cea a modelului Infiniti FX. Murano Ultimate are un pafon panoramic cu trapa electrica, dotat si cu parasolar electric fata-spate cu deschidere-inchidere one-touch.

Sistemul de navigatie afiseaza simultan harta si zona intersectiei, model ce te ajuta sa virezi exact acolo unde trebuie.

Cheia inteligenta Murano pastreaza pozitia scaunului in memeorie, regleaza volanul (in inaltime si profunzime) si oglinzile exterioare.

Pentru un acces rapid si usor la portbagaj, haionul se deschide si se inchide prin apasarea unui buton de la bord sau din telecomanda.

Ce lipsuri are Murano, am gasit cu greu. Lipsesc cateva elemente care nu sunt neaparat o necesitate. Noul Murano nu are senzori de parcare, insa te ajuta o camera video cu linii de ghidaj amplasata in spate si o alta sub oglinda din dreapta care iti arata roata si aripa din fata.

Un alt minus ar fi spatiile mici de stocare din portiere, nu incape o sticla de apa, doar niste reviste, insa intre cotiera fata si schimbatorul de viteze este loc pentru doua sticle de 0,5 litri.

Murano are in standard, echiparea Elegance, aer conditionat automat, cruise control, sistem de pornire inteligent, radio-CD cu Bluetooth si magazie cu 6 CD, doua camere video, sistem de navigatie cu comanda vocala, tapiterie din piele, scaune fata reglabile electric si incalzite, comenzi pe volan, ABS + EBD + Brake Assist, ESP, tetiere active, airbaguri frontale, laterale si aribaguri de tip cortina.

Modelul de test, Ultimate, are in plus scaune spate incalzite si plafon panoramic cu trapa electrica.

Puncte pozitive: stabilitatea pe sosea, consumul de carburant, acceleratia, franarea, calitatea materialelor, confortul oferit, insonorizarea, vizibilitatea.

Puncte negative: pretul de achizitie.

Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici

Date tehnice Noul Nissan Murano
Capacitate cilindrica (cmc) 3.498
Putere maxima (CP/rpm) 252/6.000
Cuplu maxim (Nm/rpm) 334/4.400
Cutie de viteze X-Tronic CVT
Acceleratie 0-100 km/h (s) 8
Viteza maxima (km/h) 210
Lungime, Latime, Inaltime (mm): 4.834/1.880/1.730
Consum urban / extra urban / mixt (l/100 km): 14,9 / 8,6 / 10,9
Capacitate rezervor (l): 82
Emisii CO2 261 g/km
Garda la sol: 18 cm
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri