Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu a avut o intrevedere cu omologul bulgar, Alexandr Tsvetkov. Cei doi au semnat o declaratie comuna referitoare la constructia de noi poduri peste Dunare prin care se constituie un grup de lucru care va identifica posibile locatii si surse de finantare.
Discutiile au vizat si doua din proiectele comune finantate prin fonduri europene, respectiv podul Calafat - Vidin si traversarea cu bacul de la Calarasi - Silistra.

„Am semnat declaratia referitoare la constructia de noi poduri peste Dunare avand in vedere un cadru mai larg al prioritizarii la nivel european a transportului fluvial, fapt demonstrat si prin elaborarea Strategiei Dunarii, cat si posibilitatea construirii de noi hidrocentrale. Tot in contextul prioritatilor la nivel european, ne vom armoniza pozitiile in ceea ce priveste revizuirea politicii TEN-T, proiectul Via Carpatia si proiectul autostrazii inelare a Marii Negre, pentru a maximiza avantajele competitive pe care le au cele doua state datorita accesului la Dunare si Marea Neagra", a declarat ministrul Anca Boagiu.

In ceea ce priveste podul Calafat - Vidin am agreat cu ministrul bulgar ca vom merge peste doua saptamani sa inspectam stadiul lucrarilor. Chiar daca perioada in care putem cheltui fondurile europene alocate acestui proiect va fi prelungita de catre Comisia Europeana, nu trebuie sa lasam lucrarile sa treneze. In partea romana avem angajamentul ferm al constructorilor ca in iunie 2011 vor finaliza partea care le revine, dar vom sprijini si partea bulgara sa urgenteze lucrarile.

La fel ca in cazul Calafat-Vidin, pentru trecerea cu bacul Calarasi - Silistra echipele tehnice din cele doua ministere vor merge la o intalnire cu autoritatile locale si operatorii pentru a solutiona problemele aparute. Consider inadmisibil ca un proiect finantat din bani europeni sa fie nefunctional datorita unor dispute comerciale”, a declarat ministrul Anca Boagiu.

Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente.

Proiectul beneficiaza de finantare gratuita de 70 de milioane de euro, prin programul european ISPA.

Podul dintre Calafat si Vidin va avea o lungime de doi kilometri si este un element important pentru coridorul european de transport care va laga orasul german Dresda de Istanbul, Turcia. Dezvoltarea proiectului va costa in total 226 de milioane de euro.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri