Inmatricularile Dacia in Spania au crescut de trei ori la noua luni, la 15.559 autoturisme, de la 5.193 unitati in aceeasi perioada a anului trecut, cel mai mare avans in randul marcilor prezente pe aceasta piata, potrivit Asociatiei spaniole a constructorilor de automobile si camioane ANFAC.
In septembrie, au fost inmatriculate 1.274 de autoturisme Dacia, de aproape 2,5 ori mai multe comparativ cu 381 de unitati in urma cu un an, informeaza Mediafax.

In cazul marcii Renault a avut loc un avans de 5% al inmatricularilor din intervalul ianuarie-septembrie, la 66.108 autoturisme.

Inmatricularile Renault au scazut insa in septembrie cu 50,3%, la 4.659 de masini, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Lider al pietei in primele noua luni a fost marca Seat, cu 73.225 de autoturisme inmatriculate, in crestere cu 21,7% comparativ cu intervalul similar din 2009.

La nivelul pietei, inmatricularile au crescut cu 16,2% in primele noua luni, la 787.189 de autoturisme inmatriculate, dar in septembrie a avut loc un declin de 27,3%, la 56.280 de unitati.

Presedintele operatiunilor Renault in Spania, Jean-Pierre Laurent (foto), a declarat, pentru AFP, ca este pesimist in privinta evolutiei pietei spaniole, care s-a contractat dupa incheierea programului primei de casare.

Laurent a avertizat ca Renault ar putea recurge in Spania la trimiterea angajatilor in somaj temporar, daca situatia va continua.

"Sunt pesimist in privinta pietei, dar optimist in ceea ce priveste Renault si Dacia, intrucat produsele noastre raspund cel mai bine epocii pe care o traversam", a declarat Laurent publicatiei economice Cinco Dias.

El a indicat ca Renault a incheiat un acord cu sindicatele privind reducerea productiei la fabrica fin Palencia (nordul Spaniei), din 25 octombrie.

"Pentru moment, acordul nu implica masuri de reducere a numarului de angajati, dar, daca situatia va continua, este posibil ca la sfarsitul acestui an sau anul viitor sa se recurga si la masuri legate de forta de munca", a adaugat el, precizand ca este vorba despre somaj temporar.

Renault s-a angajat in fata sindicatelor sa mentina nivelul fortei de munca pana in 2013, in schimbul unei flexibilitati mai mari.

Grupul detine in Spania circa 10.000 de angajati, care lucreaza in patru uzine, doua la Valladolid (nord), una la Palencia si una la Sevilla.

Grupul concurent PSA Peugeot Citroen a decis saptamana trecuta sa trimita in somaj partial cei 2.150 de angajati ai uzinei de la Madrid, pana in martie 2011.

Somajul din Spania este de 20%, cel mai ridicat din zona euro. In sectorul auto din aceasta tara lucreaza 500.000 de angajati.

Sursa foto: Autobild.es

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri