Ford renunta la Mazda pentru a investi pe pietele emergente

Ford Motor intentioneaza sa vanda cea mai mare parte a participatiei de 11% detinuta la Mazda Motor pentru a investi in schimb pe pietele emergente, potrivit publicatiei de afaceri Nikkei, citata de Reuters.

Actiunile Mazda detinute de Ford valoreaza 42 milliarde de yeni (515 milioane dolari), potrivit cotatiei inregistrate la inchiderea tranzactiilor de vineri de la bursa din Tokyo, arata Mediafax.

Grupul american va reduce participatia la Mazda la 3%, de la 11%, a relatat publicatia, dar reprezentantii Ford si Mazda au declarat ca informatia este o speculatie.

"Participatia Ford la Mazda ramane neschimbata. Ford continua sa aiba o relatie strategica apropiata cu Mazda", se arata intr-un comunicat al constructorului auto american.

Cu o participatie de 11%, Ford este cel mai mare actionar al Mazda.

Unele dintre actiunile Ford la Mazda vor fi cumparate de grupul Sumito si alte companii, a relatat Nikkei.

Potrivit publicatiei, grupul japonez a solicitat unora dintre furnizorii sai de componente, dar si Sumitomo Mitsui Banking Corp si Sumitomo Corp sa cumpere actiuni de la Ford.

O decizie oficiala ar putea fi luata luna viitoare.

Sumitomo Mitsui Banking este probabil sa devina cel mai mare actionar al Mazda, intrucat grupul Sumitomo Mitsui Financial detine deja o participatie de 2,9% la constructorul japonez.

La sfarsitul anului 2008, Ford detinea o treime din actiunile Mazda, participatie redusa ulterior la 13% si apoi la 11%.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri