Cel mai puternic Porsche de strada 911 GT2 RS fabricat in editie limitata, 500 de exemplare, a fost vandut in doua luni de la lansare.
Modelul de 620 de cai putere a avut un pret de peste 200.000 de euro. Cu echipamentul specific standardului de tara, noul GT2 RS se vindea in Germania la pretul de 237.578 euro.

Motorul boxer de 3,6 litri ofera 620 CP si accelereaza masina sport de la 0 la 100 km/h in 3,5 secunde.

Modelul de 1.370 kilograme in versiunea cu echipare de sosea accelera de la 0 la 200 km/h in 9,8 secunde, iar de la 0 la 300 km/h in 28,9 secunde. Viteza maxima este de 330 km/h.

Noul Porsche 911 GT2 RS a parcurs circuitul Nürburgring-Nordschleife in 7 minute si 18 secunde.

Viitorul GT de varf, care va marca punctul culminant al gamei 911, este cea mai rapida si mai puternica masina sport de sosea construita vreodata in istoria Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart.

Datorita cresterii puterii cu 90 CP si a reducerii greutatii cu 70 kilograme (comparativ cu 911 GT2), noul 911 GT2 RS dispune de un raport greutate/putere de doar 2,21 kg per CP, pe departe cea mai buna valoare din clasa sa.

Motorul boxer, in sase cilindri supraalimentat cu doua turbine cu geometrie variabila (VTG), folosite doar de Porsche pentru motoarele cu benzina, antreneaza rotile din spate, cu ajutorul unei cutii de viteze manuale in sase trepte. Anvelopele sport, concepute special pentru 911 GT2 RS, avand dimensiunile 325/30 ZR 19.

Puterea de franare pe masura acestei masini sport de inalta performanta, este asigurata de catre sistemul cu frane ceramice PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).

Dinamica longitudinala si transversala corespunzatoare puterii este asigurata de confirguratia sport RS a arcurilor, sistemului adaptiv pentru suspensii (PASM-Porsche Adaptive Suspension Management), a barelor antiruliu, a suportilor dinamici ai motorului si a sistemului PSM (Porsche Stability Management).

Optic, noul 911 GT2 RS se distinge de 911 GT2 mai ales prin numeroasele elemente intarite cu fibra de carbon (CFR) cu finisaje negru-mat, prin anvelopele mai late si pasajele rotilor largite, prin noile jante de aliaj usor 911 GT2 cu sistem de prindere central, precum si prin sigla „GT2 RS“ de pe portiere si de pe usa portbagajului. Spoilerul frontal redesenat si spoilerul spate din CFR, acum mai inalt cu 10 milimetri, ofera precizie aerodinamica si forta de propulsie suplimentara.

Sportivitatea domina de asemenea si fiecare detaliu interior, cu scaunele sport fabricate din material plastic ranforsat cu fibra de carbon, cu finisaje de carbon si panourile usilor de greutate redusa. Culoarea interioara dominanta este negrul, cu care contrasteaza elemente precum partea centrala a scaunelor si plafonul, precum si segmente de pe volan. Schimbatorul de viteze si levierul franei de mana sunt finisate in alcantara rosie.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri