Dacia-Renault alaturi de alte 3 companii, banca Crédit Agricole, compania feroviara SNCF, aeroportul din Beauvais Tille, concureaza anul acesta la premiile Pinocchio in Franta la categoria "greenwashing", pentru reclame abuzive si inselatoare, potrivit caradisiac.com

In luna iunie, Juriul de Publicitate Etica a solicitat Renault sa puna capat unei campanii in care prezinta SUV-ul low cost Dacia Duster ca pe o masina “prietenoasa cu mediul”.

Dacia Duster nu este prietenoasa cu mediul. Motivul este media emisiilor de CO2 ale SUV-ului Duster, de 159 g/km in versiunea 4x2 si de 172g/km in versiunea 4x4, ce depaseste cu mult media din Franta de 133 g/km.

Varianta 4x4 Duster este mult mai poluanta decat media masinilor comercializate in Franta.

Chiar si sloganul Dacia, "Mai mult respect fata de mediu", a fost considerat fals, iar campania pentru Duster a fost interzisa.

Juriul de Publicitate Etica a facut o plangere in care a precizat ca sloganul folosit in reclamele Dacia Duster, “Noua Dacia 4x4: respectuos cu mediul la un pret nemaivazut”, induce in eroare utilizatorii de Internet si incalca recomandarile Autoritatii de Reglementare in Publicitate (ARPP).

Lista cu firmele nominalizate si la alte categorii poate fi vazuta pe portalul web Prix Pinocchio.

Ceremonia de premiere va avea loc pe 9 noiembrie in Paris.

La Salonul Auto de la Geneva, reprezentantii organizatiei Greenwashers au facut show langa SUV-ul Duster, incercand sa il acopere cu panza verde.




Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Legea care prevede restaurarea Notre-Dame in decurs de 5 ani, adoptata