Incepand de la 1 ianuarie 2011, in Uniunea Europeana va aparea un nou tip de benzina, denumita E10, cu un continut de 10% etanol, care nu va fi suportata de unele autoturisme, potrivit Asociatiei Constructorilor Auto Europeni (ACEA).
De asemenea, statiile de alimentare din cele 27 de state membre UE vor introduce si un nou tip de motorina, denumita B7, care va contine 7% FAME (Fatty Acid Methyl Ester).

Autoturismele nu vor avea probleme cu noua motorina, insa la benzina vor fi cateva motoare incompatibile. Pana in 2013, cele doua tipuri de benzina E10 si cel vechi E5 se vor vinde in paralel.

BMW Group
BMW - toate motorizarile pe benzina sunt compatibile cu E10.
Mini - modele fabricate dupa anul 2000 sunt compatibile cu E10.
Rolls Royce - autoturismele produse dupa anul 2003, inclusiv modelul lansat Phantom, sunt compatibile cu E10.

Daimler Group
Mercedes-Benz - nu sunt compatibile cu benzina E10 modelele cu prima generatie de injectie directa C200 CGI (W203), CLK 200 CGI (C209) fabricate intre 2002-2005 si autoturismele cu carburator, masini mai vechi de 25 de ani.
Smart - sunt compatibile toate motorizarile pe benzina.
Maybach - sunt compatibile toate motorizarile pe benzina.

Fiat Group
Alfa Romeo - benzina E10 este buna doar la modelele MiTo, 159 (motorizari: 1.8 16V, 1.8 TBi 16V, 3.2 JTS V6), Brera (1.8 TBi 16V, 3.2 JTS V6), Spider (1.8 TBi 16V, 3.2 JTS V6) si 8C (4.7 32V).
Fiat - benzina E10 este compatibila cu modelele Euro3 sau mai noi, fabricate dupa anul 2000. Exceptii fac Barchetta 1.8 16V, Bravo/Brava (182) 1.6 16V, Doblo 1.6 16V, Marea 1.6 16V, 2.0 16V, Multipla: 1.6 16V, Palio: 1.6 16V, Punto (188): 1.8 16V, Stilo: 1.6 16V (1.596 cm3), 1.8 16V, 2.4 20V.
Lancia - autoturismele Euro3 fabricate dupa anul 2000 sunt compatibile cu E10, mai putin Lybra ( 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0 20V) si Thesis (2.0 Turbo 20V, 2.4 20V, 3.0 V6 24V, 3.2 V6 24V).
Ford - benzina E10 poate fi folosita la modelele fabricate in Europa dupa 1992 cu exceptia lui Ford Mondeo SCI CD 132 produs pana in 2006.

Jaguar - Land Rover
Jaguar - toate autoturismele pe benzina fabricate dupa 1992 pot folosi E10.
Land-Rover - E10 este bun la masinile produse dupa 1996.

Opel - Vauxhall - nu este compatibila benzina E10 la autoturismele de 2,2 litri cu injectie directa, cod motor Z22YH (Vectra, Signum, Zafira).

Porsche - E10 poate fi folosit la autoturismele fabricate dupa 1997 (Boxster) si 1998 (Carrera).

PSA Peugeot Citroen - toate autoturismele Peugeot si Citroen fabricate dupa 1 ianuarie 2000 pot folosi benzina E10.

Renault Group
Dacia - toate modelele sunt compatibile cu benzina E10.
Renault - E10 poate fi folosit la modelele fabricate dupa 1997, cu exceptia lui Renault 19, Megane 1 (cu motorizarile 2,0 l F5R 700, 2,0 l F5R 740), Laguna 2 (cu motorizarea 2,0 l F5R 782), Laguna 2 fabricatie 1 ianuarie 2000 - 31 decembrie 2002 (2,0 l F4R 764, 2,0 l F4R 765), Espace 4 (2,0 l F4R 790, 2,0 l F4R 794), Velsatis (2,0 l F4R 762, 2,0 l F4R 763), Avantime (2,0 l F4R 760, 2,0 l F4R 761).

Toyota Motors Group
Toyota - sunt compatibile modele fabricate dupa 1998, exceptie sunt Avensis 2.0 cod 1AZ-FSE (iulie 2000 - octombrie 2008), Avensis 2.4 cod 2AZ-FSE (iunie 2003-octombrie 2008).
Lexus - sunt compatibile modele fabricate dupa ianuarie 1998, exceptie fac Lexus IS250 2.5 L V6 cod 4GR-FSE (august 2005 - september 2007), GS300 3.0 L V6 cod motor 3GR-FSE (ianuarie 2005 - septembrie 2007), LS460 4.6 L V8 cod 1UR-FSE (august 2006 - septembrie 2007).

Volkswagen Group
Audi - incompatibile sunt Audi A2 cu motor de 1,6 litri FSI (anii 2003-2005), Audi A3 cu 1,6 litri FSI (an 2004), Audi A3 cu 2 litri FSI (an 2004), Audi A4 cu 2 litri FSI (2003-2004). Autoturismele A4 produse intre 2001 si 2008 care au sistem de incalzire suplimentara nu ar trebui sa foloseasca benzina E10.
Seat - sunt compatibile Ibiza dupa 2002, Cordoba dupa 2003, Leon dupa 1999, Toledo dupa 1999 (cu exceptia motorizarii 2 litri FSI BLR produs pana in in iunie 2004), gama Altea dupa 2004 (cu exceptia motorului 2 litri FSI BLR), Alhambra dupa 2001, toata gama Exeo .
Skoda - toate motorizarile Octavia sunt compatibile, mai putin propulsorul de 1,8 litri turbo de 132 kW (AUG) pus pe unele versiuni RS. La Fabia face exceptie propulsorul de 2 litri de 85 kW (AZL), iar la Superb motorul de 2,8 litri cu 30 de valve, V6, de 142 kW (AMX). Toate masinile Skoda pentru care este indicata folosirea unor benzine cu cifre octanice de minimum 98 sunt incompatibile cu E10.
Volkswagen - exceptie fac Lupo de 1,4 litri (august 2000-noiembrie 2003), Polo 1,4 litri FSI (februarie 2002-iunie 2006), Golf 1,6 litri FSI (noiembrie 2001-mai 2004), Golf Variant 1,6 litri FSI (octombrie 2001-octombrie 2006), Golf 1,6 litri FSI (august 2003-mai 2004), Golf 2 litri FSI (ianuarie 2004-mai 2004), Bora 1,6 litri FSI (octombrie 2001-septembrie 2005), Golf 1,4 FSI (noiembrie 2003-noiembrie 2004), Touan 1,6 litri FSI (noiembrie 2002-mai 2004), Touran 2 litri FSI (octombrie 2003-mai 2004).

Volvo - E 10 nu este indicat pentru motorul 1.8 GDI de pe S/V40 produse la jumatatea anului 1990.

Saab - toate motoarele sunt compatibile, insa masinile produse pana in 1980 ar trebui sa fie vazute de un dealer.

Honda - toate modele echipate cu cu injectie electronica sunt compatibile.

Nissan - toate motoarele pe benzina fabricate dupa 1 ianuarie 2000 sunt compatibile cu E10.

Mazda - toate masinile fabricate dupa 2002 sunt conforme cu E10.

Mitsubishi - incompatibile cu E10 sunt cele cu motoarele cu injectie directa de benzina (GDI).

Subaru - autoturismele produse dupa 1 ianuarie 1991 nu vor avea probleme, cu exceptia modelelor Vivo si Justy produse inainte de aprilie 1994.

Suzuki - toate masinile din gama actuala sunt compatibile cu E10.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri