In multe state europene invecinate nu exista o obligativitate cu privire la folosirea pneurilor M+S, insa in anumite segmente de drum sau pe anumite trecatori se admite circulatia doar cu pneuri de iarna sau cu lanturi de zapada, sustine producatorul de anvelope Continental Automotive Products.
Belgia, Olanda si Luxemburg - nu exista o obligativitate cu privire la pneurile de iarna, iar crampoanele (spikes) sunt interzise.

Danemarca - danezii nu cunosc vreo obligativitate cu privire la pneurile de iarna insa procentul de echipare cu aceste pneuri este unul ridicat. Crampoanele (spikes) sunt admise dar nu au vreo relevanta in traficul rutier.

Estonia - exista obligativitate cu privire la pneurile de iarna din 1 decembrie pana la sfarsitul lunii februarie. In functie de situatia meteorologica se poate scurta sau prelungi durata de obligativitate pentru pneurile de iarna. Crampoanele (spikes) nu sunt admise.

Finlanda - exista in mod nelimitat obligatia de a avea pneuri de iarna de la data de 1 decembrie si pana la sfarsitul lunii februarie, obligatie care include incepand cu anul 1999 si vehiculele din strainatate.

Franta - nu exista o obligatie privitoare la folosirea pneurilor de iarna, insa aceasta poate fi dispusa pe drumuri de munte prin indicatoare corespunzatoare. Lanturile de zapada pot fi obligatorii pe anumite segmente de drum. Autoturismele pot sa fie echipate si cu pneuri cu crampoane (spikes) (de la inceputul lunii noiembrie pana la sfarsitul lunii martie, cu limitari 90 km/h in afara localitatii si 50 km/h in localitate). Cu o tablita amplasata pe vehicul trebuie sa se faca referire la echiparea cu crampoane (spikes). In Alpii francezi se impune circulatia cu pneuri de iarna.

Italia - nu exista nici o obligatie de a folosi pneuri de iarna, cu toate ca acestea pot fi solicitate pentru anumite segmente de drum. In Italia nu exista norme speciale privitoare la folosirea lanturilor de zapada. Cine vrea sa circule cu crampoane (spikes), trebuie sa respecte limitarile de viteza (90 km /h in afara localitatii si 50 km/h in localitate). Nu se va pleca in concediul de iarna in Italia fara pneuri de iarna.

Letonia - sunt obligatorii pneurile de iarna de la 1 decembrie pana la sfarsitul lunii februarie .

Lituania - exista obligatia privitoare la pneurile de iarna – din 1 noiembrie pana in 1 aprilie.

Norvegia - pentru vehiculele straine nu se prevede in mod obligatoriu in Norvegia existenta pneurilor de iarna, cu toate ca ele sunt recomandate in mod imperios. In general toti conducatorii auto sunt obligati sa-si echipeze vehiculele cu pneuri potrivite cu conditiile meteorologice si – daca este necesar – sa existe si lanturi de zapada. In consecinta, fara pneuri de iarna nu se poate circula in Norvegia.

Austria - nu exista o obligatie generala privitoare la pneurile de iarna, insa ea poate fi dispusa prin indicatoare rutiere. Pe distantele marcate ca atare se interzice circulatia vehiculelor fara echipament de iarna si acesta include si lanturi de zapada. Adancimea necesara a profilurilor este de patru milimetri, ce este sub aceasta valoare este considerat a fi pneu de vara. Crampoanele (spikes) sunt admise la vehicule de pana la 3,5 t, fiind aplicate limitari de viteza in acest sens.

Polonia - cine pleaca pe timpul iernii in Polonia, poate sa o faca si fara pneuri de iarna. Insa in provincie aproape ca nu exista servicii de intretinere a drumurilor si astfel exista riscuri mari asumate atunci cand se circula fara pneuri de iarna.

Suedia - nu sunt obligatorii pneurile de iarna pentru vehiculele din strainatate pe durata anotimpului rece insa obligativitatea se aplica pentru cele din tara. Sa circuli in tara elanilor fara pneuri de iarna nu este ceva recomandabil pentru ca pe multe sosele nu se presara substante antiderapante.

Elvetia - nu exista o obligatie cu privire la pneurile de iarna, insa folosirea acestora este recomandabila pentru ca in cazul unui accident care poate sa fie dovedit a se fi generat prin pneuri de vara, se aplica o impartire a raspunderii. Asigurarea Casco integrala din Elvetia nu intra in vigoare in aceste situatii. Lanturile de zapada si crampoanele (spikes) sunt optionale, insa pot fi prevazute si prin indicatoare rutiere (chiar si la vehiculele cu tractiune integrala). Cele mai multe autostrazi din Elvetia au interdictie de acces cu crampoane (spikes). Circulatia cu crampoane (spikes) este limitata in afara localitatilor la viteza de 80 km /h si in localitate la viteza de 50 km/h. Pneurile de iarna sunt in Elvetia de bon-ton.

Slovenia - exista obligatia de echipare pentru anotimpul rece din 15 noiembrie pana in 15 martie din anul urmator. Acest lucru inseamna fie pneuri de iarna fie pneuri radiale cu o adancime minima a profilului de patru milimetri; cu toate acestea conform legilor din Slovenia este suficient sa existe doua pneuri de iarna per vehicul. Expertii insa recomanda echiparea tuturor rotilor cu pneuri de iarna.

Cehia - nu se cunoaste o obligatie de a avea pneuri de iarna.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri