Fiat si Chrysler infiinteaza o companie mixta

Producatorul italian de automobile Fiat infiinteaza, la o fabrica din Torino, o companie mixta cu costructorul american Chrysler, la care detine o participatie de 20%, in scopul relansarii productiei din Italia pentru a face fata concurentilor europeni, transmite Reuters.

Fiat, cel mai mare grup industrial italian, s-a angajat sa investeaza 20 de miliarde de euro pentru majorarea productiei si imbunatatirea eficientei la fabricile din Italia, in schimbul flexibilizarii fortei de munca, conform Mediafax.

"Suntem intr-o situatie dificila in Italia, reteaua noastra industriala nu este eficienta si nu este in pozitia de a face fata concurentei", a declarat directorul general Sergio Marchionne, dupa o intalnire cu reprezentantii sindicali.

Fiat, al saselea mare producator auto din Europa, inregistreaza pierderi la toate fabricile din Italia.

Planul de la fabrica Mirafiori din Torino implica o investitie de peste un miliard de euro, precum si reguli mai flexibile privind forta de munca.

Analistii considera ca proiectul "Fabbrica Italia" al Fiat, de aducere a competitivitatii sale la nivelul companiilor europene concurente, este esential pentru dezvoltarea producatorului auto.

Fabrica Mirafiori are 5.500 de angajati implicati in productia de automobile si este una dintre cele mai mari din Italia, impreuna cu fabrica Melfi din sudul tarii.

In prezent, Mirafiori produce modelele Fiat Multipla, Fiat Punto Classic, Fiat Idea, Lancia Musa si Alfa Romeo Mito.
Unele modele vor fi scoase din fabricatie inainte de sfarsitul anului viitor.

Fiat intentioneaza sa produca pana la 280.000 de vehicule pe an la Mirafiori, urmand ca noi modele Jeep, Alfa si SUV vsa fie lansate pana in trimestrul patru din 2012.

Peste jumatate din noile modele vor fi comercializate la nivel mondial.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri