Fabrice Cambolive, director comercial Dacia Renault Nissan, spune ca cea mai grea perioada de la inceputul crizei a fost in prima parte a acestui an, cand piata auto romaneasca a atins cel mai redus nivel, care a depasit chiar si cele mai negre estimari.
„Inceputul anului 2010 a fost cel mai dificil moment. Piata romaneasca atinsese atunci un nivel extrem de scazut, sub cele mai pesimiste asteptari. Din fericire, acest moment critic a fost depasit si incepand din martie rezultatele au inceput sa se amelioreze”, a precizat Cambolive.

Grupul Renault a luat din timp masuri pentru a contracara efectele negative ale crizei, prin diminuarea stocurilor, reducerea cheltuielilor, concentrandu-se un free cash flow pozitiv. Potrivit lui Cambolive, „aceasta strategie pe termen scurt a fost aplicata practic pe toate pietele, inclusiv in Romania”.

In cei doi ani de criza, Dacia si-a extins gama de modele, a inregistrat vanzari in crestere pe pietele externe, in timp ce in Romania a reusit sa isi consolideze cota de piata.

„Intre 2008 si 2010 Dacia si-a extins gama de modele in timp ce vanzarile sale au crescut puternic, mai ales la export, pe piete exigente precum Germania, Italia sau Spania. In Romania, care a resimtit din plin efectele crizei, Dacia a reusit sa-si consolideze cota de piata”, a precizat directorul Dacia.

Compania se asteapta ca 2010 sa fie un an mai greu decat 2009. „Pentru piata auto din Romania 2010 va fi un an chiar mai dificil decat cel precedent. Cu toate acestea, ne asteptam sa ne mentinem cota de piata actuala – adica in jur de 30%”, considera oficialul Dacia.

Versiunile cele mai vandute din gama de modele Dacia sunt in general cele mai echipate. „In cazul modelului Duster, circa 70% din comenzile clientilor romani sunt pentru versiunea Lauréate. In ceea ce priveste motorizarile, aproape 50% dintre clientii Duster au optat pentru noul motor diesel 1.5 dCI de 110 CP”, a precizat Cambolive.

Intrebat daca vom vedea un model cabriolet de la Dacia, Cambolive a raspuns „In lumea auto exista o regula care spune ca un constructor nu produce niciodata masina pe care ar vrea sa o vanda ci pe cea pe care clientii o asteapta si vor sa o cumpere. In acest moment nu suntem siguri ca asteptarile clientilor Dacia sunt orientate spre un model de tip cabriolet”.

Directorul Comercial Dacia, Renault si Nissan in Romania conduce in functie de nevoi, fie un Duster, un Nissan 370 Z roadster sau un Renault Espace. „In ceea ce priveste masina viselor mele, ea se afla in planul de evolutie al gamei Renault si va pot spune ca seamana mult cu concept car-ul DeZir care va fi prezentat la salonul auto de la Paris”, a mai spus Cambolive.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri