Ministerul Mediului a decis ca anul viitor sa scada valoarea unui voucher Rabla cu 21%, la 3.000 lei si a marit numarul de tichete de la 3 la 4, metoda care nu va stimula piata auto, doar va scoate din uz mai multe masini vechi.
In bani, cele 3 tichete Rabla 2010 valorau 11.400 lei, insa de la anul, un roman care vine cu 4 tichete va avea o reducere de 12.000 lei din pretul unei masini noi.

"Cresterea numarului necesar de tichete de la 3 la 4 si scaderea valorii acestora pare din nou o masura destinata mai degraba scoaterii din uz a masinilor vechi, decat avand ca prim obiectiv incurajarea pietei de autovehicule noi. Observand capacitatea de absorbtie a tichetelor in piata a ramas un numar consistent nefolosit", a declarat Dragos Grapinoiu, marketing manager Mazda.

In primele 9 luni din 2010, aproximativ 50% din autovehiculele vandute au fost prin intermediul programului de stimulare a innoiri parcului auto.

"Cred ca numarul de masini vandute prin acest program va inregistra maxim acelasi plafon. Convingerea mea este ca programul va avea succes in continuare, chiar daca va exista o scadere a sumei acordate pe fiecare rabla", este de parere Alin Radu, directorul Suzuki Romania.

In timp ce Suzuki vede o crestere a numarului de masini noi prin Rabla, importatorul Mazda este rezervat in estimari.

"In primele 10 luni Mazda a comercializat prin intermediul programului 198 de unitati. Estimam ca pana la finele anului vom atinge aproximativ 230 de unitati. Este inca devreme sa estimam un rezultat pentru anul urmator", a precizat Grapinoiu.

Ministerul Mediului a decis ca valabilitatea voucherelor emise in programul "Rabla 2010" sa fie prelungita pana la 31 ianuarie 2011, avand in vedere ca initial ele ar fi devenit nule la 23 noiembrie iar in piata exista in prezent aproape 31.000 care nu au fost valorificate.

Anul acesta, au fost cumparate 53.554 de masini noi, dintre care 23.297 de productie autohtona.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri