Ford a cheltuit suma de 1,2 miliarde de lire sterline (2,1 miliarde dolari) pentru a acoperi pierderile Jaguar, producator britanic de automobile de lux aflat in proprietatea grupului american, transmite Reuters.
Este pentru a doua oara in ultimii doi ani cand al doilea mare producator american de automobile trebuie sa recapitalizeze Jaguar, care se confrunta cu scaderea vanzarilor. "Recapitalizarea are loc sub forma de actiuni preferentiale emise de Ford Motor si demonstreaza, in pofida unor zvonuri recente, angajamentul grupului pentru sustinerea Jaguar", a declarat purtatorul de cuvant al diviziei, Don Hume.

Operatiunile neconsolidate ale Jaguar in Marea Britanie au consemnat pierderi inainte de plata impozitelor de 430 de milioane de lire sterline in 2004, suma care include cheltuieli pentru repararea sau modernizarea activelor in valoare de 173 de milioane de lire sterline. Pierderile de anul trecut au fost sub cele de 601,1 milioane de lire sterline, care au inclus cheltuieli similare de 534 de milioane de lire sterline.

Grupul Ford nu difuzeaza raportari financiare separate pentru Jaguar, care in luna septembrie a refuzat sa reitereze o estimare anterioara privind revenirea la profitabilitate pana in 2007.

Dificultati pe piata americana

Masura intreprinsa de Ford pentru sprijinirea Jaguar nu este o surpriza, avand in vedere restructurarea costisitoare prin care trece divizia, dar reprezinta o problema in plus pentru conducerea grupului, confruntata cu dificultati pe piata americana. Ford urmeaza sa anunte in luna ianuarie un amplu plan de restructurare, care va include concedieri masive si inchiderea unor fabrici in America de Nord.

Ford a achizitionat Jaguar in 1989, contra sumei de 1,6 miliarde de lire sterline, dar a intampinat dificultati in obtinerea profitabilitatii cu aceasta marca, parte a Premier Automotive Group (PAG), care include si marcile Volvo, Land Rover si Aston Martin. PAG a consemnat in trimestrul al treilea pierderi inainte de impozitare de 108 milioane dolari.

Nu este de vanzare

Seful PAG si al Ford of Europe, Lewis Booth, a declarat in aceasta luna ca Jaguar nu este de vanzare, in pofida speculatiilor aparute pe piata. Sub presiunea de a taia din costuri, Ford a renuntat la 1.150 de locuri de munca la operatiunile britanice ale Jaguar, a redus productia fabricii din Browns Lane si a sistat activitatile la o alta uzina de langa Birmingham. In prezent, conducerea Ford analizeaza oportunitatea de a vinde fabrica din Browns Lane, care a fost baza de productie a marcii Jaguar din 1928. Vanzarile Jaguar pe piata americana s-au redus cu 15,5% de la inceputul anului, la 42.458 de unitati, in timp ce livrarile in Europa au scazut cu 23,1%, la 43.045 de unitati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri