Vanzarile Dacia au explodat in Spania

Inmatricularile sub marca Dacia in Spania au crescut cu 145% anul trecut, de la 8.725 de autoturisme in 2009 la 21.392, pe o piata in urcare cu numai 3,1%, la 985.208 unitati, a anuntat asociatia spaniola a importatorilor auto, ANIACAM.

O crestere mai mare ca Dacia a avut anul trecut doar Buick, cu un avans de 150%, de la doua unitati inmatriculate in 2009 la cinci anul trecut, informeaza Mediafax.

Dacia a consemnat o crestere de peste doua ori a cotei de piata, de la 0,91% la 2,17%, si s-a plasat pe locul al 16-lea in topul celor mai bine vandute marci. Lider a fost anul trecut Seat, cu 89.423 de masini inmatriculate.

Pe segmentul sedan, inmatricularile Dacia au avansat cu 78,4%, de la 8.725 unitati la 15.565 de unitati, in timp ce cota de piata a urcat de la 1% la 1,77%. Piata totala a sedan-urilor a stagnat anul trecut, la 877.566 de masini.

Dacia a vandut anul trecut si 5.827 de SUV-uri Duster, model lansat in martie, si s-a situat pe locul al patrulea in topul masinilor de teren, cu o cota de piata de 5,4%. Pe ansamblu, inmatricularile de SUV-uri au crescut cu 33,3%, la 107.642 unitati.

In decembrie, inmatricularile Dacia au urcat cu 58%, de la 1.044 de unitati la 1.650 de unitati, in contextul unui declin de 23,5% al pietei din Spania, la 69.462 de autoturisme.

Cota de piata a marcii romanesti a urcat de la 1,15% in decembrie 2009 la 2,38%, aceasta situandu-se pe pozitia a 15-a in topul marcilor. Citroen a avut cele mai multe inmatriculari in decembrie, respectiv 8.626.

Inmatricularile de sedanuri Dacia au scazut cu 32,2% in decembrie, de la 1.044 de unitati la 708 unitati, iar cota de piata a coborat de la 1,27% la 1,2%, in urma unei contractii de 28,3% vanzarilor pe acest segment, la 58.758 unitati.

Duster s-a mentinut si in luna decembrie pe prima pozitie in topul vanzarilor la categoria SUV, cu 942 de unitati, reprezentand o cota de piata de 8,8%. Segmentul a crescut cu 20,8%, la 10.704 unitati.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri