Vestea buna a anului 2010 din economie a fost adusa de exporturi, iar Dacia a fost una dintre cele mai active companii romanesti pe plan international, unde vanzarile au crescut cu 15% fata de 2009, la peste 311.000 unitati.
Franta a reprezentat principala piata de export pentru producatorul roman, cu mai mult de o treime din totalul livrarilor. Livrarile Dacia au crescut in Franta cu 67%, la 110.076 unitati, in timp ce in Germania au scazut cu 52%, la 40.500 unitati, nivel care a plasat aceasta piata de pe prima pozitie in 2009 pe locul doi in 2010 in calsamentul exporturilor, informeaza Mediafax.

Rafael Treguer, directorul de dezvoltare al marcii Dacia la nivel global, a explicat reducerea cererii de pe piata germana prin incetarea programului de innoire al parcului auto din aceasta tara.

In topul destinatiilor de export, pe locurile trei si patru se claseaza Italia, cu 21.930 unitati, urmata la mica distanta de Spania, cu 21.739. Aceasta din urma a avansat doua pozitii, cu o crestere de 140%, devansand Turcia (plus 97%) si Algeria (plus 7%), care s-au clasat pe locurile cinci si sase, cu 19.167, respectiv 18.578 unitati livrate, tari care au facut schimb de locuri in 2010.

Automobile Dacia a exportat volume importante si in Belgia, unde au crescut vanzarile cu 140% (11.403 unitati), Austria, livrari cu 27% mai mari (6.068 unitati), Polonia (6.018 unitati) si Olanda, cu exporturi cu 36% mai mari (5.557 unitati). Polonia a intrat din 2010 in topul primelor zece destinatii de export Dacia, eliminand Serbia din clasament.

Responsabilul departamentului de dezvoltare al marcii pe plan mondial a declarat, luni, ca in cazul primelor doua destinatii de export nu vor fi observate schimbari majore ale vanzarilor in 2011, insa in ceea ce priveste Italia si Spania vor avea loc cresteri importante ale solicitarilor.

Cu toate ca numarul reprezentantelor dedicate marcii romanesti la nivel international vor creste anul acesta cu 50, la 200 de concesiuni, compania nu are in vedere in 2011 intrarea pe noi piete.

"Anul acesta nu urmarim sa ne extindem pe alte piete, dar putem spune ca ne pregatim pentru intrarea pe una dintre cele mai importante piete pentru Dacia, cea britanica, in 2012. Regatul Unit ar putea reprezenta in curand o piata chiar mai mare decat Franta", a mai spus Treguer.

Un aport important la cresterea exporturilor l-a avut lansarea primului SUV al Dacia, Duster, pentru care s-au primit aproximativ 100.000 de comenzi peste granita, 62.000 fiind onorate pana la sfarsitul anului trecut.

Automobile Dacia a vandut anul trecut 348.723 vehicule, in crestere cu 12 % fata de 2009. Din totalul vanzarilor, 36.730 unitati au fost livrate pe piata locala, ceea ce reprezinta o scadere de 20% fata de 2009.

Citeste si Seful Dacia vede in 2011 o piata auto in crestere, dupa 2 ani dificili

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri