In primul rand, trebuie stiut ca este foarte dificil ca un pneu sa-si pastreze caracteristicile tehnice - flexibilitate, suprafata petei de contact, forta de tractiune, eficienta la franare, intr-un interval larg de temperatura. "O anvelopa de iarna permite franarea mai eficienta, mobilitate si control asupre vehicului pilotat la temperaturi mai mici de 7gr.C., pe zapada, polei sau umezeala, datorita unei compozitii speciale ale amestecului si a gradului ridicat de fragmentare a benzii de rulare", spun reprezentantii Michelin.

Gama de anvelope all season este redusa, in special posesorii de autoutilitare sunt interesati. "Anvelopele all season combina caracteristicile anvelopelor de vara cu cele de iarna si, implicit, nu pot asigura cele mai bune performante in ceea ce priveste franarea si tractiunea pe un carosabil acoperit cu zapada si gheata. Continental recomanda utilizarea anvelopelor de vara in sezonul cald si a celor de iarna in sezonul rece. Gama anvelopelor all season produse de catre Continental este foarte restransa si se adreseaza in principal autoutilitarelor", a declarat Marian Baluta, market manager Continental Romania.

Anvelopele all season sunt marcate cu unul dintre semnele M+S, M/S (mud and snow) si au un pret intre pneurile de vara si cele de iarna.

Soferii vor fi obligati ca, in perioada sezonului rece, incepand cu luna noiembrie 2011, sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna sau tip all season, in caz contrar urmand sa fie sanctionati cu amenzi cuprinse intre 2.500 lei si 4.000 lei.

Intrebat daca a simtit ca vanzarile de anvelope all season sau de iarna au crescut in urma anuntului facut de Minister asupra obligativitatii acestor pneuri incepand de anul acesta, managerul unui service din sectorul 1 ne-a spus: "nu am remarcat mai multi clienti, lucrurile au decurs normal. Posibil la anul sa avem o cere mai mare pentru anvelopele all season, intrucat romanii se uita sa iasa cat mai ieftin si practic legea ii determina sa aleaga aceasta solutie pentru a nu primii amenzi".

Varful de sezon la vanzarea anvelopelor de iarna sunt lunile noiembrie - decembrie, considera reprezentantii Continental si octombrie – decembrie sunt de parere oficiali ai Michelin. De obicei in ianuarie se vand cantitati mai mici.

Vanzarile de anvelope au crescut anul trecut cu circa 30%, iar anul acesta se estimeaza volume si mai mari, in special la anvelopele de iarna, ca urmare a obligativitatii pneurilor pentru sezonul rece.

Citeste si:

"In Romania, vanzarile de anvelope de iarna au inregistrat o crestere constanta in ultimii 6 ani. In 2010 vanzarile de anvelope de turisme produse de Continental au urmat tendintele generale de crestere ale pietei, de aproximativ treizeci la suta. Estimam ca in 2011 piata de anvelope va continua sa creasca atat la anvelopele de vara, dar mai ales la cele de iarna, anuntata lege privind obligativitatea acestora putand duce la volume suplimentare semnificative, ca urmare a unei evolutii similare de pe piata europeana", a precizat market managerul Continental.

Alina Ghica, director de marketing Michelin Romania si Balcani, considera ca anul trecut cererea pentru anvelope de iarna a crescut cu 50%. "In Romania, in 2010, piata de anvelope a crescut cu aproximativ 28% fata de anul anterior, iar in ceea ce priveste segmentul anvelopele de iarna, acesta a inregistrat o crestere spectaculoasa de 50%. Piata europeana a anvelopelor de iarna se afla intr-o crestere constanta de la inceputul anului 2010. Se asteapta ca vanzarile in Europa sa creasca de la aproximativ 54 milioane in 2010 la 57 milioane in 2012", a adaugat Ghica.

In sezonul de iarna 2010 – 2011, vanzarile au crescut pe toate segmentele de iarna, cu un accent pe Michelin Alpin 4 –anvelopa nou lansata in 2010 si conceputa pentru pentru o gama larga de vehicule, de la berline si monovolume la sedanuri.

Michelin comercializeaza in Romania marcile: Michelin (marca premium), Kleber & BF Goodrich (marci „good value for money”), Kormoran, Tigar (marci „budget”). Michelin Romania are o retea de distribuitori care depaseste 250 de puncte de vanzare, acoperind toata suprafata Romaniei.

Concernul Continental detine in portofoliu mai multe marci de anvelope, cele mai cunoscute in Romania fiind: Continental, Uniroyal, Semperit, Barum si America. Toate aceste marci se fabrica atat in varianta cu profile de vara, cat si de iarna. Continental nu detine in Romania o retea proprie de vanzare a anvelopelor, comercializarea acestora se face prin intermediul mai multor dealeri de anvelope cu acoperire nationala sau regionala.

Pretul anvelopelor este determinat de o multitudine de factori, in principal costul materiilor prime (cauciucul natural al carui pret a crescut foarte mult in ultima perioada), costuri de fabricatie, transport etc. In plus, pretul anvelopelor pentru consumatorul final variaza in functie de locul de achizitie: depozit en gross de anvelope, service auto, reprezentante auto, precum si posibilitatea ca acesta sa includa servicii precum montarea si echilibrarea anvelopelor.