Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a inregistrat anul trecut un profit net de 3,42 miliarde euro, fata de o pierdere de 3,13 miliarde euro in anul anterior, dupa un castig de 2 miliarde euro inregistrat din vanzarea actiunilor la Volvo, scrie Mediafax.
Veniturile Renault au urcat anul trecut cu 15,6%, la 38,97 miliarde euro, de la 33,71 miliarde euro in 2009, se arata intr-un raport al grupului.
Renault tinteste o marja operationala de peste 5% din vanzari pana in anul 2013, fata de 2,8% in 2010, transmite Reuters.

Constructorul auto vrea sa-si creasca vanzarile anuale de automobile la peste 3 milioane de unitati pana in 2013, in principal prin dezvoltarea pe pietele internationale si in statele emergente, piata europeana avand in prezent un potential redus.

Actiunile grupului s-au depreciat cu 4% in prima parte a sedintei de tranzactionare de joi pe bursa de la Paris.

Renault anticipeaza ca Brazilia va deveni pana in 2013 cea de-a doua mare piata de desfacere a grupului dupa Franta si estimeaza ca Rusia va ajunge in acelasi timp cea de-a patra piata.

Rusia ar putea deveni de altfel chiar cea mai importanta piata a Renault pana in 2013, daca s-ar lua in calcul si vanzarile marcii Lada a grupului AvtoVAZ. Renault detine 25% din actiunile AvtoVAZ si ar putea consolida participatia, a declarat directorul general al grupului francez, Carlos Ghosn.

India va creste si va deveni pana in 2013 cea de-a 11-a piata a Renault, urcand cu 20 de locuri.

Romania este in prezent cea de-a 14-a piata de desfacere a concernului francez.

Renault nu intentioneaza insa sa intre pe piata chineza in urmatorii doi ani, a adaugat Ghosn. China este cea mai mare piata auto din lume.

Renault va creste numarul de modele Renault, Renault Samsung si Dacia si anticipeaza ca 80% dintre noile masini care vor fi lansate in perioada 2014-2016 vor fi bazate pe platforme dezvoltate impreuna cu partenerii grupului, Nissan si Daimler.

Ghosn vrea ca cei trei parteneri sa obtina sinergii de cel putin un miliard de euro pe an.

Anul trecut, Renault, Nissan si Daimler au incheiat un acord prin care au facut schimb de actiuni, in participatii mici, si au convenit sa colaboreze in dezvoltarea de autoturisme pentru a obtine sinergii de 4 miliarde euro pe parcursul a cinci ani.

Ghosn sustine insa ca unele dintre obiectivele din acord sunt conservatoare.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri