Profitul net al grupului german Volkswagen (VW), cel mai mare constructor auto european, a crescut de la 960 de milioane de euro in 2009 la 6,84 de miliarde de euro anul trecut, sustinut in principal de vanzarile de pe piata chineza, cea mai mare la nivel mondial, transmite Bloomberg, citat de Mediafax.
Veniturile au crescut anul trecut cu 21%, la 126,8 miliarde de euro. Livrarile VW au urcat cu 13,7%, la 7,14 milioane de automobile si SUV-uri, nivel record in istoria grupului.

Constructorul auto estimeaza ca avansul profitului va accelera anul acesta. Grupul mizeaza pe vanzarile din statele emergente, Brazilia, Rusia, India si China, dar si din SUA, pentru a reduce distanta pe care o are in spatele Toyota, cel mai mare producator auto din lume.

VW anticipeaza ca vanzarile vor creste in volum cu 5% anul acesta.

"Ne asteptam ca veniturile din vanzari si profitul operational din 2011 sa fie mai mari decat in anul anterior. Cu toate acestea, volatilitatea dobanzilor, a cursurilor de schimb valutar si a preturilor materiilor prime va afecta cresterea volumelor", se arata intr-un comunicat al VW.

Grupul a anuntat in noiembrie 2010 ca va investi 51,6 miliarde de euro pana in 2015 in uzine si in dezvoltarea celor noua marci ale sale.

Cheltuielile nu includ China, unde VW si partenerii locali vor investi 10,6 miliarde de euro.

Arabia Saudita a majorat productia de petrolul cu 8%, pentru a compensa reducerea livrarilor Libiei.

Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri