Peugeot, Renault si Fiat, producatori auto care depind in mare masura de vanzarile din Europa, sunt impinsi intr-un razboi al preturilor de liderul de piata Volkswagen (VW), ceea ce le pune in pericol angajamentele de crestere a profiturilor, potrivit Bloomberg.
Fiat ofera clientilor din Franta un discount de 4.000 de euro din pretul de 17.000 de euro al vehicului sport utilitar Sedici, in timp ce Renault a redus in Marea Britanie pretul modelului Clio cu 22%, la 9.995 lire sterline (16.200 dolari), scrie Mediafax.

Noul Passat al VW, lansat in noiembrie, este cu 675 de euro mai ieftin decat versiunea precedenta.

"VW reduce preturile de pe o pozitie solida. Preturile au scazut in timpul recesiunii iar situatia s-a inrautatit in trimestrul al patrulea, in pofida redresarii economice", a declarat Max Warburton, analist la compania de cercetare a pietei Sanford C. Bernstein din Londra.

Piata europeana se indreapta in 2011 spre al patrulea an de scadere, dupa ce guvernele au incheiat programele de stimulare care au sustinut vanzarile.

In 2010, Renault a realizat 63% din vanzari in Europa, Peugeot 61%, iar Fiat 46%.

VW a comercializat anul trecut 7,14 milioane de vehicule, din care 3,31 milioane, respectiv 46%, au fost livrate in Europa. Grupul german a raportat pentru 2010 un profit net de 6,84 miliarde euro, cel mai ridicat din industria auto.

Piata auto europeana s-a contractat in ultimii trei ani, iar in 2010 a inregistrat o scadere de 14%, la 13,8 milioane de vehicule livrate, fata de 16 milioane unitati in 2007, potrivit Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile.

In acest an, vanzarile de automobile din Europa ar putea scadea cu 2%, potrivit Renault.

Producatorii care nu acorda discounturi pierd deja teren, a spus Warburton, referindu-se la scaderea cotei de piata a Ford in Europa, cu 0,7 puncte, la 8% in ianuarie.

Cota Peugeot a coborat cu 0,3 puncte, la 13,6%, iar cea a Fiat cu 1,7%, la 7,5%.

In schimb, cota VW a crescut cu 1,5 puncte, la 22,1%, incluzand brandurile Seat, Skoda si Audi.

Peugeot, al doilea mare producator de automobile din Europa, anticipeaza ca preturile medii ar putea scadea cu 1%, dupa un declin de 2,2% in 2010.

Grupul francez ar putea renunta la obiectivul de crestere a cotei pe piata operatorilor de flote auto la 18% pana in 2012, in conditiile in care discounturile au ajuns la 20%. Cota actuala este cu trei puncte procentuale sub tinta stabilita.

"Deteriorarea preturilor ar putea sa faca 2011 un an mai dificil decat 2010. Din acest motiv suntem sceptici in privinta asteptarilor producatorilor auto de crestere a profitabilitatii", a declarat Arndt Ellinghorst, analist la Credit Suisse Group in Londra.

Capacitatea de productie excedentara din Europa este unul dintre motivele problemelor legate de preturi, a explicat Jeff Schuster, analist la compania J.D. Power & Associates din Troy, Michigan.

In Statele Unite, producatorii au redus capacitatea de productie cu 1,5 milioane de vehicule, din 2006, astfel incat redresarea lor are un avans de doi ani fata de companiile europene, care s-au folosit de imprumuturi garantate de stat si subventii pentru a evita restructurarile, a spus Schuster.

Programele primelor de casare i-au facut pe producatorii din Europa sa evite rezolvarea problemelor fundamentale, a adaugat el.

Politica de discounturi este mai agresiva in Spania si Italia, unde producatorii continua sa compenseze incheierea programelor de casare, potrivit companiei de consultanta JATO, din Marea Britanie.

In Germania, cea mai mare piata auto din Europa, discounturile medii au urcat la 11,1% in ianuarie, de la 10,7% in decembrie, potrivit unei publicatii de profil, care a constatat ca cele mai mai reduceri de preturi sunt oferite de Fiat, Renault, Ford si Peugeot.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri