Unul dintre cele mai dificile lucruri pe care trebuie sa le faci cand interactionezi cu oameni la intalniri profesionale este sa le retii numele. Aceasta calitate este extrem de necesara in acest caz. Sa retii numele cuiva de la prima intalnire poate demonstra ca esti o persoana cu o atentie foarte dezvoltata. Iata sase trucuri prin care poti memora numele cuiva de la prima intalnire, potrivit Business Insider.
Cere-le cartea de vizita. Cand intalnesti pe cineva intr-o situatie de networking, cere-i cartea de vizita. Noteaza-ti cateva aspecte despre acea persoana, despre aspectul asa, asa incat sa o poti diferentia de alte persoane pe care le intalnesti. Poti consulta oricand din nou cartea de vizita daca sunt detalii pe care nu ti le amintesti.

Noteaza-ti numele pe o hartie. Sunt persoane care isi noteaza pe o foaie de hartie numele persoanelor pe care le intalnesc, asa incat sa ii ajute sa-l retine. Poti merge intr-un loc mai retras, pentru a scrie.

Intreaba inca o data. La finalul conversatie, il poti ruga pe cel cu care ai vorbit sa iti repete numele, asa incat sa fii sigur ca ai inteles bine. Pronuntarea inca o data a numelui te poate ajuta sa il retii.

Vizualizeaza o imagine. Ataseaza o imagine numelui, iar acest lucru te poate ajuta sa il retii.

Fa asocieri. Daca ai descoperit un aspect interesant sau distinctiv la persoana cu care interactionezi, asociaza-l cu ceva, si repeta-ti asocierea in minte.

Include numele in conversatie. Rosteste numele persoanei cu care vorbesti de cat mai multe ori pe durata conversatie. Poti spune, de exemplu, “Sunt de acord cu tine, Ionut” sau “Ionut, cum este sa locuiesti in acest oras, iar astfel poti retine cu usurinta numele unei persoane.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri