Angajatii trebuie sa ceara program flexibil de lucru si inclusiv sa obtina posibilitatea de a munci de acasa, atunci cand isi doresc. Asa sunt incurajati angajatii de catre Octavian Pantis, Mihai Ghyka si Cosmin Alexandru, prezenti la evenimentul "Cum muncim? Bune practici inainte si dupa criza".

Octavian Pantis, managing director TMI si autor al cartii Musai List, spune ca modul in care muncim in prezent este potrivit unor vremuri trecute tipice revolutiei industriale, cand oamenii munceau in fabrici si uzine, si care s-au consumat in tarile civilizate. "Astazi, in multe companii, stilul de lucru ar trebui sa se schimbe. Toti cei care lucrati in companii mari puteti sa cereti un program flexibil de munca. Programul fix se poate schimba pentru ca este specific unor vremuri care au apus", crede Octavian Pantis, potrivit caruia schimbarea trebuie sa plece de la angajati.

Mihai Ghyka, mosier si fost director comercial pe segmentul consumer la Vodafone, crede ca in modul in care muncim astazi nu s-a schimbat "mare lucru", cu exceptia vitezei tehnologiei, si face astfel subliniaza replica unui avocat, din 1927, "Muncim putin si dezordonat. Sarbatorim si lenevim mult".

Chiar si asa, ei sustin ca angajatii trebuie sa indrazneasca sa le ceara managerilor un program de lucru flexibil.

Cum ne convingem seful sa ne acorde program flexibil

Octavian Pantis recunoaste ca a cere un program flexibil si a lucra de acasa nu sunt valabile pentru orice companie. Asa ca el spune ca "macar" angajatii din corporatii ar trebui sa aiba pe lista urmatoarele argumente atunci cand vor sa obtina de la seful lor posibilitatea de a avea un program flexibil.

1. Faci treaba buna
2. Nu ai cereri dramatic de mari, ca de exemplu obtinerea unei pauze de patru ore
3. Argumentezi bine de ce este important pentru tine sa ai un program flexibil
4. Ai promisiunea ca randamentul muncii tale nu va scadea daca lucrezi de acasa

La aceste patru puncte, Cosmin Alexandru, consultant in procese de transformare organizationala si leadership prin comunicare, adauga intrebarea pe care fiecare angajat ar trebui sa o adrese sefului, atunci cand vor sa lucreze de acasa: "De ce ti-e frica, daca nu voi fi prezent la birou?".

Astfel, Pantis a dat ca exemplu compania Coca-Cola, care odata ce a ajuns in Oradea, a fost prima companie care a introdus salarii inegale pentru aceleasi posturi si program de munca intre orele 9.00 si 18.00, si nu de la 6.30 dimineata.

Totodata, Mihai Ghyka a subliniat ca flexibilitatea trebuie sa inceapa mult mai devreme, din familie si din timpul scolii, inainte sa avem un job. El a dat ca exemplu Oficiul de Brevete si Inventii din SUA, unde toti angajatii au posibilitatea de a lucra de acasa. Dintre salariatii institutiei, 30% prefera sa vina la birou, iar acestia sunt in general tinerii care vor sa invete de la cei cu experienta.

Raspundeti-i la e-mail dupa o ora!

Dincolo de a cere un program flexibil, consultantii in profesie incurajeaza angajatii sa nu raspunda email-urilor sefului in secunda urmatoare de la primirea lor. "Raspundeti-i la e-mail dupa o ora", sustine Octavian Pantis. El argumenteaza astfel ca odata ce ai raspuns imediat la un mesaj primit, seful poate considera ca nu lucrezi in acel moment si ca nu esti destul de ocupat, iar un client poate crede ca esti un angajat superficial, care nu a gandit destul pentru a-i oferi cele mai bune raspunsuri.

Mai mult, consultantii considera ca in Romania se munceste semnificativ mai mult comparativ cu alte tari in care se afla aceleasi companii multinationale. "Oamenii sunt mult prea ocupati pentru ca nu pot spune «Nu!»", considera antreprenorul Cosmin Alexandru, potrivit caruia angajatii romani ar trebui sa refuze proiecte la care nu se pricep sau care le mareste semnificativ cantitatea de munca. Tot el spune ca un lucru bine facut este un lucru care produce un rezultat bun.

Sursa foto: Tanara care lucreaza de acasa/Shutterstock.com

Sursa foto: Tanara care lucreaza de acasa/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri