Un status nou pe Facebook, un Like, un Share, un Tweet nou, o fotografie pin-uita pe Pinterest. Asa isi pierd romanii timpul la birou. Si asta pentru ca retelele sociale tin angajatii departe de munca, ceea ce da batai mari de cap angajatorilor care se confrunta cu probleme care afecteaza activitatea companiilor.

Cand se afla la birou, romanii pierd timpul in principal pe retele de sociale, Facebook si LinkedIn, si pe alte site-uri care nu au legatura cu activitatea profesionala, rezulta dintr-un studiu al specialistor in HR de la WorkTack.

In medie, un angajat pierde in jur de 1,7 ore (dintr-un program de lucru de 8,5 ore) pe zi, pe internet, conform unui studiu al celor de la Salary.com, efectuat pe un esantion de 2057 de respondenti. Discutiile cu prietenii sau membrii familiei, vizionarea filmuletelor sau a diverselor fotografii care circula online, cumparaturile online, cititul presei si jocurile sunt principalele distractii la locul de munca pentru mai mult de 40% din salariatii care au acces la internet la locul de munca.

Cand le place angajatilor cel mai mult sa piarda vremea

27% din angajati lasa deoparte munca si intra pe internet, cu precadere intre orele 15.00 si 17.00. Vineri este ziua preferata a 43% din angajati pentru a pierde vremea pe internet. Miercuri stau pe internet 9% din angajati, iar joi 6%. Marti este totusi ziua cu cele mai putine activitati in afara jobului, fapt pentru care doar 3% din angajati iti petrec din timpul de munca pe internet. Mai multi, marti intre orele 9.00 si 11.00 angajatii lucreaza cel mai intens.

Citeste si:
7 caracteristici ale unui sef bun
7 caracteristici ale unui sef...

Pauzele dese afecteaza activitatea

Organizarea precara a salariatilor este o alta problema pe capul angajatorilor. Conform participantilor la studiul WorkTack, fie sunt neglijate sau amanate nejustificat unele task-uri importante, fie sunt fusarite sau realizate in graba, din pricina timpului limitat. Cert e ca managerii companiilor intampina reale dificultati cand incearca sa imbunatateasca organizarea activitatilor zilnice de lucru.

Intarzierile sunt si ele la ordinea zilei. Practic, managerii s-au obisnuit ca angajatii lor sa se prezinte la lucru respectand ”regula” sfertului academic. In plus, obisnuita cafea de dimineata taie in jur de 30 de minute din timpul dedicat lucrului, iar daca adaugam in ecuatie si pauzele de tigara, reiese ca foarte multi salariati muncesc in jur de 90 de minute mai putin, zilnic, decat ar trebui in mod normal. Iar vineri, de obicei, este "zi scurta", asadar programul se incheie deseori cu o ora mai repede.

"Toate aceste probleme pot fi remediate cu ajutorul unei unelte care sa eficientizeze procesul de lucru si sa imbunatateasca organizarea muncii la nivel intern, de companie. Socializarea e extrem de importanta pentru orice angajat, iar pentru ca aceasta sa nu devina o problema la nivel de companie, este in beneficiul tuturor daca se realizeaza la nivel intern. Astfel, angajatii unei societati sunt mai bine angrenati in realitatea de zi cu zi a companiei, lucreaza mai eficient si se apropie de ceilalti colegi prin munca pe care o depun. Acesta e scenariul care convine tuturor directorilor de companie: angajati apropiati unii de ceilalti, aflati in permanenta legatura si excelent organizati", a declarat Alex Ramadan, PR la WorkTack.

Citeste si:
Orange angajeaza 300 de oameni in 2014
Orange recruteaza 300 de...

Romanii muncesc, totusi, cel mai mult

Angajatii romani muncesc, totusi, foarte mult. Sau, cel putin, petrec multe ore la locul de munca, iar asta conform specialistilor in domeniul resurselor umane. Institutul francez Coe-Rexecode a stabilit ca Romania (cu 2099 ore) si Grecia (cu 2010 ore) sunt cele doua state membre ale Uniunii Europene unde numarul de ore lucrate de angajatii cu norma intreaga a depasit in 2013 pragul de 2000 de ore lucrate. Nu ni se spune si cat de eficient s-a lucrat in tot acel timp. Cert este ca o mai buna organizare a procesului de munca ar scurta numarul de ore lucrate si ar aduce rezultate mai bune la nivel institutional.

WorkTack.com este prima retea de socializare privata dezvoltata in Romania, dedicata companiilor de toate marimile, indiferent de numarul de angajati. Fiind utilizata la nivel intern, aplicatia vine in sprijinul organizatiilor care cauta sa-si imbunatateasca activitatea si totodata modul de abordare a acesteia.

Citeste si:
Cel mai dorit job din Romania: salariul urca la 6.000 de euro,...
Cel mai dorit job din...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Idei: cum te poti folosi de social media cand "vanezi" joburi