Tinerii romani in cautarea unui loc de munca sunt interesati mai mult de atmosfera de lucru din cadrul unei companii si de siguranta locului de munca decat de pachetul salarial oferit, releva un studiu realizat la Iasi, Cluj-Napoca, Sibiu si Brasov de Targul de Cariere, cea mai importanta retea de evenimente de cariera din Romania si Republica Moldova.

Ce vor tinerii in functie de regiuni

Calitatea conditiilor de munca (birou propriu, spatii de recreere etc.) este considerata „foarte importanta” de 61% dintre repondentii din Sibiu, fata de 32% dintre ieseni si 28% dintre clujeni. Pe de alta parte, sibienii valorizeaza mai putin existenta programelor de dezvoltare a angajatilor – traininguri si team building-uri: 25% dintre repondentii din Sibiu considera ca acestea sunt „foarte importante”, fata de 40% dintre brasoveni, 42% dintre ieseni si 52% dintre clujeni.

Atmosfera de lucru din cadrul companiei este importanta pentru toti potentialii angajati intervievati, raspunsurile de „foarte important” ocupand o pondere de 63-64% in toate orasele vizate. Este „foarte importanta” si siguranta locului de munca – 54% dintre sibieni, 63% dintre brasoveni si ieseni si 66% dintre clujeni au notat aceasta optiune in chestionare.

Sibienii, cel mai interesati de salariu, laptop si masina

In ceea ce priveste pachetul salarial (incluzand salariul si bonusurile de tip telefon, laptop, masina de serviciu, asigurare de viata), repondentii din Sibiu sunt cel mai interesati de acesta – 71% il considera „foarte important”, fata de 48% dintre clujeni si 40% dintre ieseni si brasoveni. La cealalta extrema, sibienii valorizeaza cel mai putin posibilitatea de a promova – doar 39% dintre ei considera ca e „foarte important”, fata de 63% dintre clujeni si 52% dintre ieseni. De asemenea, tot sibienii sunt cel mai putin interesati de antreprenoriat: 33% dintre repondenti declara ca intentioneaza sa-si deschida propria afacere in urmatorii doi ani, fata de 83% dintre ieseni. Clujenii si brasovenii se situeaza la mijloc: 44% in Cluj si 42% in Brasov.

Studiul mai arata ca tinerii in cautarea unui loc de munca sunt tot mai putin dispusi sa isi sacrifice viata personala pentru a face cariera – doar 28% dintre clujeni considera ca aceasta afirmatie li se potriveste, alaturi de 34% dintre ieseni, 36% dintre brasoveni si 38% dintre sibieni.

Tinerii, dispusi sa lucreze la cel mult 100 km de casa

Intrebati la ce distanta de actualul domiciliu ar fi dispusi sa se mute pentru un loc de munca ce ar oferi un salariu mai mare, tinerii prefera fie distantele scurte, sub 100 de kilometri, fie o alta tara. 48% dintre brasoveni s-ar muta in strainatate, in timp ce sibienii sunt cel mai legati de oras – 26% nu sunt dispusi sa se mute nici pentru venituri mai mari.

La capitolul „ore suplimentare”, majoritatea celor invervievati sunt dispusi sa le desfasoare doar daca le aduc beneficii materiale plus dezvoltare profesionala – intre 58% si 70%, in functie de oras. Doar pentru beneficii materiale ar face ore suplimentare 11-17% dintre repondenti, iar daca ii ajuta in dezvoltarea profesionala – 10-12%.

Studiul se bazeaza pe 721 de chestionare completate de participantii la editiile din primavara acestui an ale Targului de Cariere din Iasi, Cluj-Napoca, Sibiu si Brasov. In total, peste 17.000 de tineri, majoritar cu varsta cuprinsa intre 20 si 30 de ani, absolventi de facultate sau in ultimii ani de studiu, au participat la eveniment.

Targul de Cariere este cea mai mare retea de evenimente de cariera din Romania si Republica Moldova si aduce impreuna sute de angajatori si mii de candidati. Proiectul, demarat in 2006 de Fapte, este organizat in fiecare primavara si toamna in mari orase din Romania si se adreseaza atat angajatorilor din domenii diverse, cat si tinerilor talentati interesati de oportunitati de cariera.

Sursa foto: Tanar in cautare de job/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri