Telekom Romania are in prezent aproximativ 8.000 de angajati, iar in jur de 70% din promovarile facute in 2013 au fost interne, a declarat, intr-un interviu pentru wall-street.ro, directorul de HR al companiei, Anca Georgescu Aladgem.

"In jur de 70% din promovarile facute anul trecut au fost interne. Toate pozitiile disponibile sunt postate pe intranetul companiei. Mai mult, pentru a ne asigura ca facem un efort proactiv de a atrage oameni in ideea de a le oferi oportunitati si cariere, am lansat de curand un «curier de joburi» prin care anuntam angajatii ca avem pozitii deschise si ii indemnam sa aplice", a completat managerul de recrutare. Reprezentantul Telekom Romania nu a dorit sa mentioneze o medie salariala, insa ne-a asigurat ca cel mai mic salariu din companie este peste media pe economie.

In acest sens, Anca Georgescu Aladgem subliniaza ca responsabilitatea dezvoltarii unui om tine de trei factori. "Primul este acela ca organizatia trebuie sa seteze niste sisteme care sa-i permita angajatului sa afle ca sunt oportunitati, sa aplice si sa aiba parte de un proces care sa fie transparent. Al doilea factor este, bineinteles, seful lui, care trebuie sa-I ofere ajutor in a se dezvolta si ii ofera feedback pentru a se descurca mai bine. Orice sef bun are un dialog legat de performanta cu angajatii aproape in mod continuu. Insa, cel mai important in aceasta ecuatie este individul insusi pentru ca trebuie sa vrea, trebuie sa poata, trebuie sa faca efort si trebuie sa recunoasca oportunitatea. Nu pica din cer", a explicat directorul de resurse umane al Telekom.

Compania angajeaza si juniori pentru ca pentru pozitiile de entry level pune accentul mai mult pe potentialul decat pe experienta. "Avem foarte multi studenti care sunt la primul job. In marketing am vrea totusi sa avem angajati cu experienta", a mai spus Aladgem.

In acest sens, Telekom cauta competente integrate pentru zona de fix si pentru mobil, pentru care directorul de HR recunoaste ca intotdeuana este usor sa gaseasca oameni calificati pe piata. In companie au loc des recrutari pentru zona de retail si pentru call center pentru ca sunt zone traditional cu o fluctuatie de personal relativ mai mare. "Foarte multi dintre angajati sunt studenti. In retail sunt cei mai tineri angajati. In call center avem un mix, dar si acolo media de varsta este mica", a adaugat sefa pe HR a Telekom.

Cei mai multi angajati sunt in departamentult tehnic, apoi in comercial. Media de varsta este de 40 de ani in Romtelecom, de 30 de ani in Cosmote si in jur de 22 de ani in Germanos, entitati care acum se afla sub umbrela brandului Telekom Romania. "In ultima periaoda am incercat sa studiem mai atent organizatia din punct de vedere demografic pentru ca avem in toate generatiile: de la baby boomers, la Y si la Millenials, care sunt foarte diferite, dar care trebuie sa gaseasca limbajul comun", a mai spus Anca Georgescu Aladgem.

Inteligenta este principalul criteriu dupa care poti deveni angajat in grupul Telekom. "Conditia sine qua non a reusitei este inteligenta. Daca o sa intrebi psihologii, cel mai bun predictor de performanta a fost, este si va fi IQ-ul. Daca avem un numar foarte mare de candidati pe o anumita pozitie, atunci aplicam un test de inteligenta", subliniaza Aladgem.

Totusi, managerul de HR sustine ca nu cauta angajati care sa fie genii pentru geniile nu reusesc sa se integreze si sa faca parte din grup. De asemenea, atunci cand vaneaza candidati, Telekom analizeaza si talentul si potrivirea lor cu valorile companiei. Chiar si asa, Anca Georgescu Aladgem subliniaza ca inteligenta si talentul nu sunt mereu de ajuns si ca in unele cazuri sunt importante capacitatea omului de a recunoaste oportunitatea si norocul.

Citeste si HR Manager Telekom: Incepem sa revenim la 2008 si intram intr-o noua dinamica a salariilor, pe fondul cresterii competitiei

Sursa foto: Angajati fericiti/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri