Angajatorii din productia bauturi racoritoare si ape minerale, banking, IT, constructii, retail, telecom, pharma si productia de energie electrica sunt cei care inca mai platesc programele de MBA pentru angajati, potrivit unora dintre mai cautate scoli de business din Romania.

Chiar daca angajatorii si-au redus, odata cu criza, bugetul pentru cursurile angajatilor, pe piata se simte o revenire a interesului din partea companiilor pentru programe de MBA.

"In ultimii ani s-a restrans numarul companiilor care isi sustin financiar angajatii pentru a urma un program de MBA. In prezent, companii din telecom, pharma, IT, banking continua sa isi sustina angajatii pentru a urma un program de MBA. Se remarca, astfel, un interes mai mare pentru programele de MBA din partea industriilor in miscare, foarte active, care inteleg ca si educatia de business a managementului trebuie sa evolueze odata cu piata, tehnologia etc.", a spus, pentru wall-street.ro, Alina Toader, country manager la Facultatea Internationala a Universitatii Sheffield, City College, unde cea mai cautata specializare este managementul general.

Criza si impactul ei asupra bugetelor companiilor

Toader mai spune ca, inainte de criza, mai mult de 50% dintre cursantii Universitatii Sheffield erau sustinuti de companiile din care faceau parte. Acum, insa, doar 30% sunt sustinuti, din care majoritatea partial (50%) si foarte putini integral.

Si directorul scolii de business Tiffin Executive MBA, Roxana Ionita, spune ca procentul companiilor care finanteaza programul de MBA 2014 s-a redus fata de 2013. Cursantii Tiffin ale caror programe sunt finantate de companii lucreaza pentru producatori de bauturi racoritoare, producatori de ape minerale si imbuteliere sau pentru producatori de energie electrica, in constructii, IT sau servicii medicale. De asemenea, Guvernul american plateste studiile MBA in Romania pentru veteranii de razboi. La scoala de business Tiffin un MBA costa 8.500 de euro pe an academic.

Cei care urmeaza programul EMBA Executive Bucharest la WU Executive Academy pe banii companiilor lucreaza in banking, industria usoara si retail, spune directorul programului, Codruta Geogescu. Absolventii EMBA Bucharest provin din industrii ca sanatate, consultanta, IT sau retail, dar si din mediul public si al organizatiilor non-guvernamentale, insa cei mai multi dintre ei lucreaza in finante si asigurari (28%), retail si FMCG (14%) si IT si telecomunicatii (12%). Cine este admis la WU Academy plateste 35.200 de euro pe un program de MBA.

Avem de a face cu o revenire a finantarii sau cofinantarii.

Totusi, Dora Surugiu-Kocsolade, managing director la Maastricht School of Management Romania, vede o posibila relaxare pe piata. "Se pare ca avem de-a face cu o revenire a finantarii sau cofinantarii din partea angajatorilor pentru programe de MBA. Nu exista nici o corelatie cu vreo industrie anume, ci poate mai degraba cu o revenire in ceea ce priveste valoarea training-urilor pentru angajati, si mai ales catre programe de lunga durata, asa cum sunt MBA-urile", explica Dora Surugiu-Kocsolade. Programul de MBA Executive la Maastricht School of Management costa 18.600 de euro.

Piata a continuat sa se restranga pana la 20%

Iar cum durata medie a unui MBA este de circa 15 luni, in formula part-time, reprezentantul Maastricht School of Management subliniaza ca acest lucru este cu atat mai interesant, cu cat piata de MBA si a numerelor inregistrate este in continua scadere in intreaga regiune, nu doar in Romania.

Reprezentantul scolii de business mai spune ca, in urma discutiilor pe care le-a avut recent cu alti decani din regiune, piata a continuat sa se restranga pana la 20%, iar in unele cazuri si mai mult.

Sursa foto: Oameni de afaceri/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri