Fa oamenii sa se simta ca si cum ar lucra la sediul central

Fa oamenii sa se simta ca si cum ar lucra la sediul central

Orice manager iti va spune ca o parte importanta a unui birou sunt oamenii din el. Chiar si cei mai independenti si introverti angajati simt ca fac parte dintr-o comunitate atunci cand vin la birou.

Daca o mare parte dintre angajatii de pe pozitii inalte lucreaza intr-un oras diferit fata de restul anagajatilor, trebuie sa te asiguri ca ambele tabere au parte de acelasi sprijin. Pentru a reusi asta, trebuie sa fii pregatit sa raspunzi la apeluri telefonice in toiul noptii, avand in vedere diferenta de fus orar. De asemnea, orice lucru facut si fiecare schimbare trebuie anuntata tuturor, pentru ca toti angajatii sa aiba o imagine de ansamblu asupra a ceea ce se intampla in companie.

Balanseaza cultura companiei cu cea locala

Balanseaza cultura companiei cu cea locala

Un birou amplasat intr-un oras mare si puternic industrializat poate fi considerat mai corporatist, in timp ce un birou dintr-un oras mai mic poate fi asimilat unui stil chiar boem. De aceea trebuie sa gasesti o balanta intre impunerea culturii specifice companiei si luxul de a te adapta culturii locale, personalizate.

Cu toate acestea, trebuie sa te asiguri ca dai consistenta valorilor companiei si ca anumite programe sau idei dintr-o tara sunt replicate si in restul birourilor din alte tari.

Fa-ti un bun plan de succesiune

Fa-ti un bun plan de succesiune

Este posibil sa ai si angajati care sa vrea sa fie relocati, insa de cele mai multe ori, acestia vor vrea sa revina "acasa". Chiar si "orasele luminilor" isi pierd din farmec atunci cand intervin dorul de casa si oboseala. Cand se intampla asta, trebuie intotdeauna sa ai un plan de rezerva si sa fii pregatit pentru a asigura succesiunea in cazul unui post.

Cunosti angajatul pe care il trimiti sa deschida un nou birou intr-o alta tara, insa nu cunosti neaparat si persoana care il va inlocui daca e nevoie. Cum va fi pregatit pentru post? Cum va reusit sa mentina balanta intre cultura companiei si cea locala? Aceste intrebari trebuie sa-si gaseasca un raspuns chiar inainte de a te gandi sa deschizi un nou birou. O persoana intr-o pozitie importanta trebuie sa fie secondata intotdeauna de un angajat gata sa-i ia locul la nevoie.

Daca te increzi in cineva, invata sa ai incredere pana la capat

Daca te increzi in cineva, invata sa ai incredere pana la capat

De obicei, managerii decid asupra noilor anagajari, chiar si la nivel local, asta pentru ca trebuie sa se simta confortabil atunci cand deleaga atributii, mai ales cand este vorba despre angajatii care lucreaza in alte tari.

Intreg staff-ul care urmeaza sa ocupe pozitii de conducere in birourile din afara tarii lucreaza de obicei cativa ani in tara inainte de a fi trimisi pe cont propriu la un birou nou infiintat. Asta se intampla pentru ca managerii trebuie sa capete incredere in acele persoane. Ei trebuie sa stie daca sunt persoane corecte, cat de rapid raspund la emailuri, ce stil de management au si cum reactioneaza atunci cand fac greseli.

Asta inseamna ca odata ce invata sa aiba incredere in proprii angajati, managerii trebuie sa invete sa se increada pana la capat in acei anagajati. Micromanagementul este greu de practicat - CEO-ul unei companii nu are suficient timp sa faca asta.