How to Win Friends and Influence People, Dale Carnegie

How to Win Friends and Influence People, Dale Carnegie

Publicata initial in anul 1937 si actualizata ulterior in 1981, cartea cu titlul: How to Win Friends and Influence People (Cum sa castigi prieteni si sa devii influent) a fost tradusa in nu mai putin de 36 de limbi si reprezinta una dintre cele mai bine vandute carti de self-help (auto-ajutor) tiparite reodata.

Problema nu este ignoranta, ci lipsa de actiune. Scopul acestei carti, scrisa de Dale Carnegie, este sa reafirme, sa ilustreze, sa scoata la lumina si sa glorifice o multime de adevaruri vechi si fundamentale, sa va imboldeasca si sa va determine sa faceti ceva pentru a le aplica.

Vanzari totale: peste 16 milioane de exemplare

The Secret, Rhonda Byrne

The Secret, Rhonda Byrne

Cartea The Secret (Secretul), scrisa de Rhonda Byrne, a ajuns rapid in atentia intregii lumi in 2006, dupa ce a fost prezentata de Oprah Winfrey in Statele Unite si s-a pozitionat in topul listei bestseller a New York Times timp de 146 de saptamani. Ideea de baza a cartii se bazeaza pe "legea atractiei", iar autorul sustine ca daca te gandesti puternic la ceva anume, obiectul gandirii tale va deveni realitate.

Aceasta perspectiva a fost deseori ridiculizata pe motiv ca ofera solutii mai putin practice si nerealiste la problemele concrete. Indiferent daca este utila sau nu, aceasta carte a reusit sa genereze venituri brute de peste 300 milioane dolari de la publicarea sa - ceea ce deomanstreaza ca autorul, cel putin, cunoaste secretul succesului.

Vanzari totale: peste 20 milioane de exemplare

The 7 Habits of Highly Effective People, Stephen R. Covey

The 7 Habits of Highly Effective People, Stephen R. Covey

Cartea The 7 Habits of Highly Effective People (Cele 7 deprinderi ale persoanelor eficace), a fost publicata in anul 1939. Scrisa de Stephen R. Covey, cartea a ajuns sa fie tradusa in peste 38 de limbi si ramane una dintre cele mai populare si influente lecturi de management al afacerilor de astazi si ofera lectii importante pentru schimbarea personala.

Desemnata in urma unui studiu al revistei "Chief Executive" drept cea mai influenta carte a secolului XX in domeniul afacerilor, prezinta o abordare globala, principiala si unificata a problematicii umane, in vederea solutionarii dificultatilor personale si profesionale.

Vanzari totale: peste 20 milioane de exemplare

Rich Dad, Poor Dad, Robert Kiyosaki

Rich Dad, Poor Dad, Robert Kiyosaki

Carte cu titlul Rich Dad, Poor Dad (Tata bogat, tata sarac), scrisa de Robert Kiyosaki, a fost initial publicata chiar de autor in 1997, de ce s-a lovit de refuzul mai multor edituri. Remarcata de Warner Books, aceasta carte a devenit rapid un bestseller New York Times si un nume de casa. Lucrarea este bazata pe o serie de anecdote despre tatal biologic, educat, dar sarac al autorului si tatal bogat al prietenului de liceu, extrem de bogat, dar fara prea multa scoala.

In principiu, scopul cartii este de a incuraja cititorul sa-si regandeasca propria abordare de a face bani. Cartea incurajeaza independenta financiara, proiectele antreprenoriale si a investitiile, fiind foarte apreciata, printre altii, de Oprah Winfrey, Donald Trump si Will Smith.

Vanzari totale: peste 26 milioane de exemplare

Who Moved My Cheese? - Spencer Johnson

Who Moved My Cheese? - Spencer Johnson

Who Moved My Cheese? (Cine mi-a mutat cascavalul?) este o carte scrisa de Spencer Johnson si publicate in anul 1998. De atunci si pana acum, a fost tradusa in peste 37 de limbi si s-a mantinut timp de cinci ani in clasamentul bestseller al New York Times. in aceasta carte, gasim o poveste a doi soareci si doua persoane mici aflate intr-un labirint cu scopul de a demostra necesitatea acceptarii si adaptarii la schimbarile vietii si de la locul de munca.

Textul a fost adoptat de catre intreprinderi din intreaga lume, iar managerii distribuie in mod regulat copii ale acestei carti catre personalul lor. Cu toate acestea, unii cititori resping mesajul cartii pe motiv ca este prea simplist, in timp ce altii o vad ca pe un mijloc de a convinge usor angajatii de a accepta solicitarile superiorilor fara indoiala.

Vanzari totale: peste 35 milioane de exemplare

Your Erroneous Zones, Wayne Dyer

Your Erroneous Zones, Wayne Dyer

Cartea Your Erroneous Zones (Zonele tale eronate), de Wayne Dyer, a fost publicata in 1976. Aceasta carte a reusit sa se mentina timp de 64 de saptamani pe lista de bestseller New York Times si a devenit una dintre cele mai populare carti din toate timpurile.

Cartea contine sfaturi pentru o gandire pozitiva, pentru a evita sentimentul de vina si griji, si recreioneaza o imagine de sine cu scopul de a prelua controlul asupra vietii.

Vanzari totale: peste 35 milioane de exemplare

You Can Heal Your Life, Louise L. Hay

You Can Heal Your Life, Louise L. Hay

Cartea You Can Heal Your Life (Poti sa-ti vindeci viata), scrisa de Louise L. Hay, a fost publicata in 1984. Dupa ce a fost promovata de Oprah Winfrey, vanzarile cartii au crescut foarte mult, iar Hay a devenit una dintre autorii de sex feminin cu cele mai mari castiguri din istorie. Premisa textului este ca mintea si corpul sunt indisolubil legate, in masura in care gandirea negativa este vazuta drept sursa a bolilor fizice. In acelasi timp, a fi iubitor si iertator poate vindeca orice, de la o durere de cap pana la cancer.

Desi cartea are multi adepti, a fost, de asemenea, criticata, in special, in partea in care acuza ca fiecare boala a corpului este legata de un anumit aspect mental sau emotional. Potrivit autorului, durerea de dinti este cauzata de nehotarare, in timp ce sangerarile nazale de nevoia de recunoastere. Cine a stiut?

Vanzari totale: peste 35 milioane de exemplare

Men are from Mars, Women Are from Venus, John Gray

Men are from Mars, Women Are from Venus, John Gray

Cartea Men Are From Mars, Women Are from Venus (Barbatii sunt de pe Marte, femeile sunt de pe Venus), scrisa de John Gray si publicata in 1992, reprezinta cel mai bine vandut ghid al relatiilor din toate timpurile. Ideea din spatele carti arata ca barbatii si femeile sunt atat de diferiti, incat este ca si cum ar fiecare sex ar proveni de pe planete diferite.

Gray afirma ca cele mai multe probleme intr-o relatie apar din cauza faptului nu sunt intelese si rezolvate in mod eficient aceste diferente fundamentale intre sexe. Desi contine unele informatii valoroase, mai multi critici au subliniat deloc benefica supra-dependenta de stereotipuri de gen.

Vanzari totale: peste 50 milioane de exemplare

Think and Grow Rich, Napoleon Hill

Think and Grow Rich, Napoleon Hill

Cartea Think and Grow Rich (De la idee la bani), scris de Napoleon Hill si publicata in anul 1937, a devenit de-a lungul timpului una dintre cele mai influente carti financiare si de self-help din lume.

Inainte de elaborarea textului, Hill a cercetat vietile a peste 40 de milionari pentru a descoperi modul in care acestia au acumulat atat de mult succes. Apoi a venit cu 13 principii pentru atingerea unor obiective precum: avere si avansarea in cariera. Boxerul Ken Norton a afirmat ca aceasta carte i-a "a schimbat viata" si a reprezentat sursa de inspiratie pentru victoria sa impotriva lui Muhammad Ali.

Vanzari totale: peste 70 milioane de exemplare

Chicken Soup for the Soul, Jack Canfield si Mark Victor Hansen

Chicken Soup for the Soul, Jack Canfield si Mark Victor Hansen

Cartea Chicken Soup for the Soul (Supa de pui pentru suflet) reprezinta o colectie de eseuri motivationale si povesti adevarate despre vietile oamenilor obisnuiti, compilate de Jack Canfield si Mark Victor Hansen. Dupa ce cartea a fost respinsa de numeroase edituri, a fost in cele din urma acceptata de catre o firma mica numita HCI si a devenit un succes urias.

Cititorii au iubit povestile de inspiratie si, ca urmare, mai multe carti au fost tiparite. Seria contine acum peste 250 de titluri, iar compania s-a extins pentru a produce alimente si hrana pentru animale de companie. Este programat si un film pe baza acestei carti in viitorul apropiat.

Vanzari totale: peste 130 milioane de exemplare

Sursa foto: Self Help / Shutterstock