Orice "statut" ai avea, angajator sau candidat, generezi tendinte pe piata muncii constient sau nu. Intr-un an de zile am strans cele mai hot tendinte care au marcat recrutarea si piata muncii din Romania si la care ai participat si tu indiferent de ce scrie in CV-ul tau. Iata, deci, ce ai generat.

Pe langa cele de mai jos, noi tendinte vom afla si de la evenimentul tematic organizat de wall-street.ro pe 23 aprilie. Conferinta HR 2.0: Tendinte si provocari in 2015 pe piata muncii aduce la aceeasi masa directori de recrutare de la companii mari din Romania.

  • Candidatii, vanati pe Facebook si LinkedIn

Pentru unele pozitii, anunturile clasice pe site-urile de recrutare nu mai au niciun efect, in afara de acela in care aplica sute sau mii de oameni fara sa aiba neaparat experienta in domeniu. Asa ca Facebook a devenit cel mai nou punct de sprijin pentru HR manageri si recrutori si formal, ca in exemplul despre care am scris aici, si informal. Cautarea candidatilor si recrutarea lor prin Facebook se intampla, momentan, dupa epuizarea celorlalte surse traditionale de recrutare, inclusiv LinkedIn, deci pentru pozitii in IT (programare) sau alte exemple unde este greu de gasit viitori angajati.

  • Recomandarile, cea mai buna sursa de recrutare. Si sunt si platite

Recomandarile facute de angajati au devenit cea mai buna si cea mai rapida sursa de recrutare in unele companii, in special in IT. Vestea buna este ca lumea nu se mai fereste sa o spuna. Deja a devenit oficial sa angajezi prin recomandari, care de altfel sunt platite si cu 1.000 de euro sau de dolari, tot in companiile de IT. Un astfel de exemplu gasiti in acest articol si un altul aici.

Pentru angajarea juniorilor direct de pe bancile, internshipurile (in general, platite) raman una dintre cele mai sigure surse de recrutare.

  • Millennials pe piata muncii, cel mai hot subiect al momentului

Despre Millennials sau generatia Y vorbeste oricine, de la HR manageri, la recrutori, la directori, la jurnalisti, la Millennials. Angajatii din generatia Y (persoane nascute intre 1980 si 2000) schimba modul de lucru si incet-incet si gandirea angajatorilor, inclusiv a celor mai "invechiti" si rigizi. Millennials inseamna program flexibil (inclusiv stipulat in contractul de munca), adica sa poata lucra de oriunde, nu tin cont de reguli si spun ce gandesc. De ce le este frica, totusi, angajatorilor, descoperiti aici.

  • IT-ul ramane "fruntea" pe piata muncii

Daca ai avea o bagheta magica cu care sa-ti schimbi experienta si cunostintele, ar trebui sa fie pentru IT. Este cel mai bun domeniu de angajare, si in Bucuresti, si in tara, si, mai mult, este domeniul care tine cel mai mult cu candidatii. De exemplu, programatorii primesc 3 oferte de lucru pe saptamana. Situatia a ajuns la un asa nivel incat HR managerii din companiile IT au inceput sa cunoasca angajatii companiilor concurente, pe care ii oferteaza constant la randul lor. Iar salariile incep si de la mia de euro si ajung la 2.000 euro. Povestea completa in acest articol.

  • Meseriile incep sa-si revina. Nu ne mai este rusine sa traim fara facultate...

Daca ati fi crezut ca toti tinerii se inghesuie sa faca o facultate, nu conteaza unde, facultate sa fie, aflati ca tendinta este alta. Tinerii romani incep sa fie interesati sa practice o meserie pentru a castiga rapid bani. Parintii au alta parere, in schimb,si vor ca viitorul copiilor lor sa implice si o diploma de studii superioare, chiar daca s-ar putea sa nu-i ajute prea mult. Cu toate acestea, tinerii dau alte sperante pietei muncii, mai ales ca unele companii au si lansat companii de recrutare a meseriasilor. Detalii in acest articol.

Care sunt urmatoarele tendinte in recrutare? Le vom afla impreuna la Conferinta HR 2.0: Tendinte si provocari pe piata muncii in 2015, asa cum obisnuim in fiecare primavara.

Sursa foto: Evolutie/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri