Angajatorii se confrunta cu o problema tot mai grava: companiile pierd din ce in ce mai multi oameni valorosi din cauza faptului ca angajatii sunt nemultumiti de jobul lor si aleg sa isi dea demisia. Ce anume trebuie sa faci pentru a-ti mentine angajatii fericiti?

Fondatorul milionar al LinkedIn, Reid Hoffman, explica pentru Businessinsider faptul ca firmele asteapta din partea angajatilor sai loialitate fara sa le ofere sentimentul de siguranta privind locul lor de munca sau posibilitatea de a se dezvolta pe plan profesional. Din acest motiv, angajatii parasesc firma imediat ce li se ofera o oportunitate mai buna; acestia nu isi mai dau silinta pentru a progresa la locul de munca stiind ca vor renunta la el in curand.

O afacere care nu se bazeaza pe increderea dintre angajator si angajati nu va avea succes decat poate pentru o scurta perioada de timp. Asa ca in calitate de angajator trebuie sa adopti o noua atitudine fata de oamenii din compania ta: relatia ta cu acestia se va baza de acum incolo pe promisiuni pe care le puteti tine unul fata de celalalt. Angajatii tai iti vor fi aliatii alaturi de care vei contribui la succesul companiei.

Moduri prin care iti faci angajatii fericiti

Acorda feedback constructiv in mod regulat

Conform Mashable.com, nu este o idee buna astepti prea mult timp pentru a le oferi un feedback angajatilor. Ideal ar fi sa iti faci timp sa discuti cu acestia imediat ce si-au indeplinit sarcinile pentru a putea preveni repetarea posibilelor greseli pe care le-au facut. Feedback-ul tau ar trebui sa ii ajute sa isi imbunatateasca abilitatile si astfel sa aiba parte de rezultate cat mai bune.

Incurajeaza-ti angajatii sa fie pasionati de brandul companiei

Nu este un secret faptul ca performanta angajatilor depinde de cat de implicati sunt acestia in munca lor. Pentru ca angajatii tai sa isi dea silinta trebuie sa ii faci sa simta ca iau parte la misiunea companiei de a schimba lumea intr-un mod pozitiv; astfel ei vor crede in ceea ce reprezinta brandul firmei si vor dori sa contribuie la succesul sau. Potrivit Businessnewsdaily.com, “cel mai mare beneficiu pe care il poti oferi angajatilor este sansa de a face ceva care conteaza si de a incuraja evolutia firmei”.

Apreciaza realizarile angajatilor

Cand le dai de inteles angajatilor ca munca lor este valoroasa, acestia se vor dedica si mai mult jobului respectiv. Este bine sa le reamintesti din cand in cand de modul in care progresul lor a oferit companiei oportunitatea de a-si atinge telurile.

Fa-ti timp pentru angajatii tai

Intr-adevar, nu este simplu sa fii mereu disponibil intrucat ai multe lucruri pe cap. Insa de multe ori se intampla ca angajatii tai sa se confrunte cu probleme pe care nu stiu exact cum sa le rezolve. Arata-le acestora ca se pot baza pe tine, avand grija sa nu le dai de inteles ca esti dispus sa le faci tu munca lor. Acest fapt nu face decat sa le arate ca “ esti dispus sa ii asculti si ca pui pret pe timpul lor”, conform Entrepreneur.com.

Fii sincer cu acestia

Fie ca trebuie sa le atragi atentia in legatura cu greselile pe care le-au facut sau pur si simplu sa le multumesti pentru munca lor, ideal este sa fii cat mai sincer. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa abordezi situatia cu diplomatie, ci doar sa faci cu grija observatii care sa ajute angajatul sa faca schimbarile necesare pentru a progresa alaturi de intreaga companie.

Ia in considerare parerea lor

Creeaza un mediu de lucru placut fiind atent si la nevoile angajatilor; parerile acestora te ajuta sa intelegi mai bine de ce anume au nevoie pentru a putea progresa. Poti descoperi ce anume ii motiveaza si te poti folosi de aceasta informatie pentru a-i incuraja sa evolueze. Nu uita ca acestia au nevoie si de un lider care sa ii ghideze in drumul lor spre succes. De asemenea, angajatii vor aprecia efortul tau de a le oferi un mediu mai putin stresant care totusi ii determina sa devina din ce in ce mai buni la munca lor.

Tine echipa la curent cu ce se intampla in cadrul companiei

“Liderii de afaceri au o perspectiva mai buna asupra imaginii de ansamblu decat angajatii sai”, potrivit Forbes.com. Pentru a-i face sa inteleaga mai bine misiunea lor in cadrul companiei ar trebui sa le oferi angajatilor tai informatii despre directia in care se indreapta firma ta si despre strategia pe care o vei aborda pentru a asigura evolutia sa. In acelasi timp acestia vor simti ca sunt importanti pentru organizatie.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri