Cu totii avem obiceiuri proaste la locul de munca care ne afecteaza modul in care lucram. Si mai rau decat atat, acestea ii pot influenta si pe colegii nostri.

Din cauza impactului negativ pe care obiceiurile contraproductive il au asupra potentialului nostru de-a lungul anilor viata noastra profesionala nu are decat de suferit. Problema este ca de multe ori nu constientizam acest fapt pentru a ne putea schimba comportamentul din timp.

Care este primul pas pe care trebuie sa il facem pentru a scapa de ele pana cand nu este prea tarziu? Sa le identificam si sa recunoastem ca avem o problema. Nu va fi usor intrucat putem fi destul de indulgenti cu noi insine riscand astfel sa ne complacem in situatii care nu fac decat sa stea in calea dezvoltarii noastre profesionale dar si personale.

1. Preferi sa te ocupi de mai multe lucruri in acelasi timp

Multitasking-ul poate parea uneori solutia cea mai buna cand ai multe de facut pentru jobul tau. Daca crezi ca vei putea termina mai repede sarcinile in acest mod, poate ca ai dreptate. Insa scopul nu este numai sa le termini cat mai repede ci sa si obtii rezultate cat mai bune. Concentreaza-te pe cate o singura sarcina pentru ca la sfarsit sa fii intr-adevar multumit de munca ta. In felul acesta nu vei risca sa te trezesti ca nu ai cum sa duci la bun sfarsit ce ai de facut sau ca ai uitat de o anumita sarcina, conform Mindbodygreen.com.

2. Ai tendinta de a raspunde la toate mesajele

Cu singuranta ca este bine sa verifici des daca managerul ti-a mai trimis un mesaj important, insa poti da astfel si de alte mesaje nefolositoare care iti distrag atentia de la activitatea in care esti implicat. Secretul este sa nu te lasi prins in aceasta “capcana” a email-urilor la care vei vrea sa raspunzi imediat chiar daca de multe ori acestea nu sunt o prioritate. Acelasi lucru se poate intampla si cu mesajele pe care le primesti pe telefon.

3. Esti dependent de social media

Ai fi surprins sa afli ce impact au pauzele pe care le petreci pe Facebook sau Twitter asupra puterii tale de concentrare: nu numai ca iti distrag atentia de la munca dar in loc sa te relaxeze iti si creeaza o stare de oboseala. Daca insa nu te poti desprinde de retelele de socializare, ar trebui sa il intrebi pe managerul tau daca nu poti sa te ocupi de conturile de social media ale companiei pentru a putea interactiona cat mai mult cu clientii acesteia si pentru a imbunatati prezenta sa online, potrivit Themuse.com.

4. Adopti o atitudine negativa

Seful tau nu vrea sa auda cum te plangi de problemele cu care te confrunti la munca; asta nu inseamna ca nu ai putea sa ii ceri ajutorul ci doar sa nu lasi ca pesimismul tau sa iti afecteze modul in care lucrezi si rezultatele pe care le obtii. Conform Forbes.com, “seful tau trebuie sa se asigure ca echipa sa contribuie la moralul pozitiv al grupului” si oricine este contraproductiv prin atitudinea sa negativa ii afecteaza imaginea intr-un final.

5. Nu esti manierat

Faptul ca nu iti exprimi recunostinta fata de ajutorul echipei cu care lucrezi poate fi considerat o lipsa de respect. Chiar daca esti foarte ocupat cu sarcinile tale si uneori este posibil sa uiti sa arati ca esti recunoscator pentru ceea ce au facut ceilalti pentru tine, cel mai bine ar fi sa faci un gest mic: un simplu multumesc le demonstreaza membrilor echipei ca ii apreciezi pentru efortul depus.

Multitasking

Foto: Multitasking, Shutterstock

6. Iti place sa amani indeplinirea sarcinilor

Peste tot auzim de procrastinare si de modul in care ne influenteaza aceasta productivitatea. Preferi sa pierzi timpul in loc sa te apuci de munca cat mai repede? Stai linistit, nu esti singurul care trebuie sa ia o masura in privinta acestui aspect. Data viitoare cand ai de gand sa amani inceperea unei activitati, gandeste-te ca nu iti irosesti astfel numai timpul dar si energia; te axezi pe alte lucruri mai putin importante care totusi iti consuma din energie, asa ca atunci cand te vei decide sa te apuci de munca vei fi prea epuizat.

7. Te lasi distras de alte lucruri

Gandul iti zboara la petrecerea pe care o vei da in weekend sau la vacanta care se apropie: trebuie sa scapi neaparat de acest obicei atunci cand ai de indeplinit o sarcina. Pentru a nu fi distras usor de la munca ta stabileste-ti mai intai un plan, gandeste-te la pasii pe care trebuie sa ii faci pentru a-ti atinge obiectivele si pune-te pe treaba apoi.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri