Companiile au renuntat la tendinta de a mai trimite obligatoriu toti angajatii la programe de dezvoltare si adopta strategii mai clare, prin care selecteaza doar acea parte din personal care are capacitatea de a produce imbunatatiri in companie, a declarat pentru wall-street.ro seful companiei de recrutare CBC Romania, Petre Nicolae.

"Daca in trecut, erau angajati trimisi la training cu «forta», tendinta este ca in acest moment majoritatea companiilor sa isi angreneze in programele de training doar persoanele cheie ale companiei, mai exact doar cei care pot produce transformari organizationale concrete", a explicat Nicolae.

Acest lucru este benefic atat pentru companii, care reduc costurile, prin scaderea numarului de angajati trimisi la training, dar si pentru furnizorii de programe, fiind astfel eliminati factorii perturbatori in generarea si implementarea de programe transformationale pentru companii.

"Nimeni nu mai cheltuieste bani pe programe care nu genereaza schimbari la nivel de mentalitate. Toti propietarii sunt interesati de schimbari profunde ale modului de gandire a angajatilor. Dispar programele generale de time management, general management skills, sales skills. Cu alte cuvinte, nimeni nu mai investeste in trainingurile care nu genereaza schimbari in organizatie, ceea ce bucura companiile de training specializat, dar si clientii acestora", a aratat managerul CBC.

El a adaugat ca organizatiile pun la bataie bugete de sute de mii de euro doar pentru a echipa angajatii cu competente concrete si expertizate in strategie de business, reorganizarea departamentelor, implementarea sistemelor de management prin obiective, management prin performanta sistemelor profesionale de evaluare.

Ce programe platesc companiile

Cele mai importante programe de training contractate de companii sunt cele legate de reorganizarea, dezvoltarea si consolidarea companiilor din Romania si a celor multinationale.

"Multi oameni sunt tentati sa creada ca o companie multinationala este foarte bine organizata si ca nu mai are nevoie de un astfel de program, dar statistica legata de participantii la programele noastre, arata ca general managerii care participa la programe si sunt de la companiile multinationale, sunt in cuantum de 45%", a explicat Nicolae.

Programele cu cea mai mare priza la public sunt:

• Business & Leadership Coaching, programe certificate cu certificare de libera practica in coaching;
• Reorganizarea, dezvoltarea si consolidarea afacerilor, consultanta in domeniul afacerilor, programe cu certificare de libera practica in consultanta si in managementul afacerilor;
• Realizarea si implementarea sistemelor de recrutare profesionala;
• Realizarea si implementarea sistemelor de evaluare;
• Realizarea si implementarea managementului prin obiective si cel al performantei.

CBC Romania, condusa de Petre Nicolae, este o companie specializata in training, assessment center, consultanta in management strategic, coaching - mentoring, recrutare si head-hunting. Compania a realizat in 2014 o cifra de afaceri de 1,12 milioane de euro. . Principalii concurenti pe piata de training din Romania sunt Ascendis, Trend Consult, Equatorial (Achieve Global), Dale Carnegie Training Romania, Qualians, Hart Consulting, Accelera.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri