Catalin Drula are 34 de ani si a fost numit candva „omul cu autostrazile”. Este vicepresedintele unui ONG care si-a propus sa impinga de la spate, prin voluntariat, toate resorturile conectate la infrastructura Romaniei. Pentru progresul nostru economic si social, forumistii peundemerg.ro, reuniti in Asociatia Pro Infrastructura, vor sa se asigure ca, intr-o buna zi, vom circula din orice punct A catre punctul B, mai rapid, mai sigur si mai eficient, pe drumuri, cai ferate si autostrazi construite sau reparate pe bani europeni si din buzunarele noastre.

In viata de zi cu zi, de mai bine de zece ani, Catalin Drula este inginer software. Olimpic doi ani la rand la informatica in liceu, astazi este licentiat si are un master in Computer Science, dupa cinci ani petrecuti la studii la Universitatea din Toronto, unde a ajuns cu bursa, conform Revistei Cariere

S-a intors apoi in Romania – si nu a stat degeaba. Munca de inginer l-a obligat sa calatoreasca prin tara, asa ca a constatat rapid cat de rau stau lucrurile la capitolul infrastructura. „Dupa drumuri foarte-foarte proaste, respiri usurat cand dai de o portiune de autostrada, te bucuri de cat de bine poate fi si te intrebi: de ce nu se poate si mai bine?

Asa m-am intrebat si eu, acum vreo patru ani, de ce nu avem autostrazi.” Si-a dat singur raspunsuri, dar incomplete. In primii 20 de ani dupa Revolutie, nu aveam bani de drumuri insa, de la un punct incolo, Uniunea Europeana a pus la dispozitie fonduri serioase, miliarde de euro, tocmai ca sa ne rezolvam problemele.

„Prin 2006-2007, dupa aderare, ni s-a spus ca o sa avem bani sa construim, asa ca am crezut si eu ca o s-avem autostrazi! Dupa patru-cinci ani, cand am vazut ca nu se-ntampla, m-am intrebat de ce nu sunt. Si-am mers pe fir si am descoperit ca bani exista, intr-adevar, dar ca nu putem sa-i cheltuim… sau nu suntem in stare.”

Cititi articolul integral pe Revista Cariere.

Sursa foto: Mediafax Foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Chiritoiu: Infrastructura, cea mai ramasa in urma din economia tarii