Fiecare persoana poate concepe si sustine o prezentare business foarte reusita, daca respecta cateva sfaturi simple si utile.

Multe persoane manifesta o teama puternica de a vorbi in public, in timp ce altele se simt incapabile sa capteze audienta in timpul unei prezentari business. Cu toate acestea, arta de a vorbi in fata unui public si de a sustine o prezentare reusita se cladeste prin studiu, prin exercitii constante si prin respectarea unor sfaturi venite din partea celor care au reusit intr-un astfel de domeniu. In plus, cei mai renumiti speakeri nu sunt multumiti niciodata de ei insisi si cauta constant noi modalitati de a-si imbunatati tehnica de discurs, conform forbes.com.

Iata care sunt cele mai importante sfaturi care te-ar putea ajuta sa sustii o prezentare business foarte reusita:


1. Imprieteneste-te cu tehnologia

Inceputul unei prezentari business este crucial, insa depinde in totalitate de functionalitatea aparaturii electronice de care dispui. Audienta se asteapta intotdeauna la cursivitate, iar un proiector defect nu face decat sa te oblige sa incepi prezentarea cu stangul. Orice speaker care se respecta trebuie sa se asigure ca va avea la dispozitie astfel de echipamente menite sa-l ajute in sustinerea unui discurs cursiv si interactiv. In plus, aceste echipamente sunt indispensabile oricarei companii serioase.

2. Incepe cu un mesaj puternic si vorbeste din postura de lider

Pe langa tehnologia necesara succesului unei prezentari, inceputul discursului este foarte important, deoarece trebuie sa captezi atentia audientei si sa o pastrezi pana la sfarsit. Persoanele care te asculta iti vor oferi maximum cinci minute pentru a reusi acest lucru, dupa cum noteaza skillsyouneed.com. Nu le irosi explicandu-le cine esti, ci incepe cu un mesaj foarte puternic sau foarte amuzant. Te poti prezenta ulterior.

3. Spune o poveste personala

Speakerii buni spun povesti, in timp ce speakerii de top spun povesti personale. O prezentare buna include povesti despre propriii clienti si despre propria companie, precum si despre clientii si companiile altora. Cu toate acestea, daca ai atins, deja, un anumit nivel al succesului in cariera, audienta va dori sa afle mai multe lucruri despre tine si mai putine lucruri despre altii.


4. Foloseste multe fotografii si putin text

Un slide Power Point contine, in medie, 40 de cuvinte. Cu toate acestea, intr-o prezentare de exceptie nu vei vedea 40 de cuvinte in primele 10 slide-uri. Speakerii de succes spun o poveste si apeleaza la slide-uri doar pentru a sublinia anumite idei. In plus, dupa cum ne sfatuieste Guy Kawasaki, responsabil pentru campaniile de marketing ale liniei de computere Macintosh ale Apple in 1984 si autor al cartii „The Art of Social Media” (2014), o prezentare buna nu trebuie sa contina mai mult de 10 slide-uri, nu trebuie sa dureze mai mult de 20 de minute si nu trebuie sa prezinte informatiile cu ajutorul unui font al literelor mai mic de 30.

5. Acorda o mare atentie tonului vocii

Speakerii de succes variaza tonul, ritmul si volumul de cuvinte in timpul unei prezentari. In plus, nu le este teama sa foloseasca pauze dramatice in timpul discursului.

6. Nu ignora limbajul corpului
Speakerii renumiti se privesc pe ei insisi dupa sustinerea unui discurs si isi analizeaza limbajul nonverbal. Ei invata sa stabileasca un contact vizual sustinut cu membrii audientei, sa foloseasca bratele pentru a sublinia anumite idei, iar miscarile lor din timpul discursurilor devin, cu timpul, foarte naturale.

7. Exerseaza mai mult!
Pentru a deveni unul dintre cei mai buni speakeri din domeniul tau de activitate trebuie sa exersezi cateva ore inainte de fiecare prezentare, apoi sa urmaresti inregistrarile video pentru a afla care sunt aspectele legate de prestatia ta pe care le-ai putea imbunatati.

Sursa foto: Creative Commons

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri