Forta de munca tanara, asa-numitii reprezentanti ai generatiei Y, ocupa din ce in ce mai multe pozitii in stuctura companiilor, iar managerii, in majoritatea lor din alta generatie, trebuie sa se adapteze cerintelor acestora, care vor totul sau nimic. In acest context, comunicarea cu echipele devine una dintre nelinistile principale ale liderilor, care apeleaza tot mai mult la ajutor specializat, cum ar fi coaching, si platesc pana la 1.000 de euro pe sedinta pentru a putea raspunde acestei provocari.

"Liderii, in prezent, trebuie sa se adapteze la forta de munca care este tanara, proaspata, vrea prea mult, in sensul bun al cuvantului, vrea sa lucreze diferit, sa aiba program flexibil si sa i se puna ideile in practica, daca nu pleaca. Si atunci cine este responsabil ca acei oameni sa fie motivati si sa ramana in companie? Un lider caruia nu ii pasa si ii vine salariul oricum sau un lider care face ca oamenii sa isi asume responsabilitatea, sa vada oportunitatile?", se intreaba Lilia Dicu, executive coach si professional certified coach.

Specialistul in coaching a adaugat ca in aceasta ecuatie sunt prinsi managerii din companii cu varste de peste 40 de ani, care trebuie sa gaseasca o forma de comunicare cu tinerii si, in acelasi timp, sa lucreze cu bugete mici si targeturi ambitioase, impuse de patroni.

Ei nu stiu cum sa vorbeasca cu noua generatie, pentru ca se gandesc ca atunci cand ei erau tineri daca aveau un job cu aer conditionat, era suficient cat sa fie foarte motivati si determinati. Acum, cei din generatiile X si y cred ca toate acestea li se cuvin

O sedinta de coaching ajunge la 1.000 de euro

Astfel a luat nastere una dintre cele mai mari probleme ale managerilor de astazi, care sunt in cautare de solutii pentru a-si imbunatati comunicarea cu angajatii tineri.

Citeste si:
Papa Francisc condamna utilizarea telefoanelor mobile in timpul mesei
Papa Francisc a indemnat...

In acest context, coachingul este una dintre variantele la care managerii apeleaza, iar sedintele cu un specialist in domeniu pot sa inceapa de la un pret mai mic de 100 de euro si pot sa ajunga la 1.000 de euro, daca este vorba despre un coach international.

"Managerii au nevoie de coaching ca sa isi dezvolte leadershipul intr-un fel in care sa intalneasca nevoia masei pe care o conduc, a patronilor care isi doresc profit si a clientilor care vor produse noi si ieftine", a explicat Lilia Dicu.

Ea a aratat ca un proces de coaching de succes dureaza aproximativ un an de zile, respectiv 24 de sedinte.

"Din 1.760 de ore cate lucram pe an, nu este mult sa aloci 24 de ore unei reflectii. Este important pentru un om sa isi aloce timp sa se gandeasca unde s-a ratacit, cum il percep oamenii, cum ar vrea sa fie perceput, ce are de schimbat la el, cum sa se faca inteles. (...) Poti sa te zbati singur sau poti sa iti gasesti ajutor specializat, o persoana cu care sa te uiti asupra lucrurilor, sa vezi ce nu merge. Si atunci lucrurile incep sa capete o structura si incepi sa lucrezi organizat la ce vrei sa obtii", a aratat Dicu.

Citeste si:
Tinerii din piata muncii, pesimisti privind cariera si viitorul lor
Studiu Deloitte: Generatiile...

Potrivit acesteia, intre provocarile managerilor se mai numara si adaptarea pe o pozitie noua in companie sau intr-o alta tara, cu o cultura diferita.

Lilia Dicu este executive coach din 2007 si professional certified coach, certificare oferita de ICF (International Coaching Federation) - organizatia numarul 1 din lume care reglementeaza profesia de coach la nivel international.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cuvantul pe care liderii adevarati il rostesc foarte rar sau deloc