In prezent, o serie de riscuri ii determina pe oamenii de afaceri sa ia din ce în ce mai multe masuri de siguranta.

In conditiile in care globalizarea a transformat pietele economice intr-un sistem puternic interconectat la nivel international, riscurile pentru companii nu mai sunt izolate in functie de ramurile de activitate sau de locatie.

Chiar si pentru managerii experti in riscuri este din ce in ce mai dificil sa anticipeze si sa raspunda in mod eficient la amenintarile tot mai serioase la adresa businessurilor pe care le administreaza, conform forbes.com.

Gestionarea si diminuarea riscurilor este necesara pentru supravietuirea unei companii, indiferent de dimensiunile acesteia, insa nu toate pericolele, precum dezastrele naturale, pot fi prevenite cu un maximum de eficienta.

Acesta este si motivul pentru care tot mai multe companii apeleaza la astfel de solutii menite sa le asigure ca businessul lor poate face fata pericolelor si sa le ofere timp pentru a se ocupa de dezvoltarea afacerii mai mult decat de evitarea situatiilor nocive pentru functionarea companiei.

Iata care sunt cele 10 riscuri de care oamenilor de afaceri le este teama in 2016:

1.Riscurile politice

Oamenii au crezut ca o tara mica precum Grecia nu poate zgudui pietele financiare, insa exact acest lucru s-a intamplat in 2009. Au urmat Portugalia si Irlanda, apoi Spania si Italia. Indiferent daca protestele de strada pot sau nu sa schimbe deciziile guvernantilor sau daca politicile din Orientul Mijlociu pot influenta pretul petrolului, riscurile politice ii ingrijoreaza in special pe managerii marilor companii.

2.Riscul lipsei de lichiditati


Pietele sunt din ce in ce mai vulnerabile la riscul lipsei de lichiditati, iar socurile se petrec de cele mai multe ori brusc, fara sa poata fi prevazute din timp.

3.Incapacitatea de a atrage talente de top

Pentru a atrage lucratori talentati si specialisti de top, o companie trebuie sa-i plateasca pe masura. In plus, companiile trebuie sa-si motiveze angajatii. Cele care au angajati motivati sunt cu 43% mai productive decat companiile unde motivatia angajatilor lipseste, conform brandongaille.com. Totodata, companiile cu angajati motivati au venituri de 2,5 ori mai mari decat companiile cu angajati demotivati. Cifrele sunt elocvente: spre exemplu, costurile fortei de munca fara motivatie sunt de 300 de miliarde de dolari anual la nivelul economiei Statelor Unite.


4.Riscul preturilor marfurilor


Companiile dependente de resurse naturale trebuie sa fie din ce in ce mai precaute intr-o piata volatila a produselor de baza. Spre exemplu, o ferma de pui sau de porci care se bazeaza in calculele de profit pe un anumit pret al porumbului poate fi lovita din plin de o crestere masiva a pretului la cereale.

5.Intreruperea afacerilor

Dezastrele naturale genereaza haos si au efecte negative puternice asupra comunitatilor. Spre exemplu, penele de curent frecvente si de lunga durata din India sau Brazilia reprezinta una dintre principalele cauze ale falimentului multor companii. Totodata, 80% dintre companiile care nu reusesc sa se redreseze in decurs de o luna dupa ce au fost lovite de un dezastru major vor disparea de pe piata, conform aon.com.

6.Incapacitatea de a inova


Intr-o piata din ce in ce mai dinamica, inovatia continua este necesara pentru o companie care isi doreste sa supravietuiasca. In jungla economiei razbat acele companii care reusesc sa gaseasca cele mai creative si eficiente solutii la problemele cu care se confrunta.

7. Problemele de imagine

Coruptia si campaniile media pot distruge imaginea unei companii. Spre exemplu, dupa ce Apple a fost acuzata ca promoveaza „sclavia” in fabricile din China, compania a inceput sa lucreze cu partenerul sau Foxconn din Taiwan. Astfel de crize apar aproape din senin, iar companiile trebuie sa reactioneze cu mare rapiditate pentru a minimiza pagubele financiare, dar si pe cele de imagine.

8. Cresterea competitivitatii pe piata

Cresterea tot mai accelerata a competitivitatii companiilor pe piata ii determina pe manageri sa se axeze tot mai mult pe inovatie, pe perceptia brandului pe piata si pe unicitatea produselor pentru a supravietui.

9. Riscurile legislative

Dupa debutul din 2008 al crizei economice mondiale, guvernele au devenit mai active in reglementarea si trasarea politicilor pentru mediul de afaceri. Regulile se pot schimba foarte rapid, iar o companie poate iesi partial in afara legii prin anumite practici sau segmente de activitate daca daca nu reuseste sa prevada si sa se adapteze rapid noilor reguli.

10. Migratia in masa

Criza imigrantilor este privita ca fiind cel mai important risc pentru mediul de afaceri pentru urmatoarele 18 luni, conform weforum.org. Cu toate acestea, pentru urmatorii 10 ani, criza apei potabile si a schimbarilor climatice sunt privite ca fiind cei mai importanti factori de risc, dupa cum noteaza grafic sursa citata.

Sursa foto: pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri