Intreaba orice HR Manager care sunt provocarile anului acesta si iti va raspunde fara a sta prea mult pe ganduri: sa-i gasesc pe cei mai buni, dar mai ales sa ii conving sa ramana in organizatia mea.

Companiile destepte stiu ca masura desteptaciunii lor este data de cat de buni le sunt angajatii, asa ca se vor stradui sa ii caute cat mai minutios… pe cei mai buni, care sa functioneze in cultura lor organizationala.

Piata muncii se modifica insa extrem de rapid: coordonatele pe care le-am urmat anul trecut nu mai sunt valabile anul acesta, iar paradigmele dupa care ne-am ghidat in urma cu 10 ani sunt deja antichitati. Imi amintesc, spre exemplu, cat de mult head-hunting se facea in 2005-2006 pentru profilurile prea putin specializate si cate materiale printate se distribuiau. Putini isi mai amintesc astazi de mitul Romaniei Libere de marti, cand erau publicate cele mai multe locuri de munca… Poate la fel de putini ca cei care se gandesc astazi sa dea mai mult de doua click-uri pentru a aplica pentru un job.

Cand au aparut primele platforme de joburi… LinkedIn-ul, mult timp nu au fost vazute altfel decat o alta varianta a CV-ului imprimat pe hartie. Astazi, suntem 100% digitalizati si avem acces la informatii la care nici macar nu visam in trecut. Recruterii pot stabili extrem de usor, din fata calculatorului, daca o persoana este potrivita pentru organizatie sau daca are abilitatile cerute de aceasta, la fel de usor cum candidatul poate penaliza brandul cu un “rating poor”.

De altfel, pacatul capital pe care il poti face astazi in recrutare este sa faci misiunea candidatului mai dificila de doua click-uri, iar ca recruiter, sa astepti candidatii sa dea acele doua click-uri.

Citeste si:
Sondaj: 1 din 2 angajati vrea sa ceara o marire pana la finalul anului
Sondaj BestJobs: Peste...

Peste 70% dintre candidatii valorosi nu isi cauta un job… nici macar nu sunt interesati sa vada cum mai merge piata… Cum ii convingi sa stea insa de vorba cu tine? Aceasta va fi marea provocare a HR-ului: gasirea mixului perfect intre povestea spusa de brandul de angajator, consolidarea unei echipe de recruiteri abili care sa poata identifica cele mai eficiente canale de recrutare si iscusinta acestora in a vinde proiectele si organizatia.

Citeste si Lugera a incheiat anul 2015 cu afaceri de 53 milioane de euro si 7.000 de angajati temporari

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Leadership, cultura si spatiul de lucru