Importanta vietii personale

Importanta vietii personale

Tinerii din generatia Y (denumita si millennials, nascuti intre anii 1980-2000 - n.red) isi doresc sa aiba cat mai mult timp pentru ei insisi, transformand conceptul de work-life balance in life-work balance. Cauza din spatele acestui comportament poate fi regasita in comportamentul parintilor – tinerii au vazut cat de mult au muncit parintii lor de-a lungul vietii si cat de putin timp liber au avut pentru a-l petrece alaturi de familie, asa ca, isi doresc sa nu replice modelul acestora.

"Pentru a veni in intampinarea acestei nevoi, managerii pot lua in considerare programe de lucru flexibile, negocierea conditiilor de livrare a task-urilor, dar si libertate in modul de executie al acestora", a declarat Radu Margarit, trainer si managing director Human Capital Resources.

Foto: Evgeny Atamanenko, Shutterstock

Nevoia de recompensa

Nevoia de recompensa

Millennials sunt, in mare majoritate, din familii putin numeroase sau copii singuri la parinti. Mai mult, parintii si-au dorit sa le asigure copiilor tot ceea ce ei n-au avut si le-au oferit o educatie axata pe recompense imediate si recunoasterea meritelor. Acesta atitudine se reflecta si in comportamentul lor de la locul de munca prin nevoia de a primi recunoastere pentru activitatile pe care le desfasoara, indiferent de importanta lor, si dorinta de a creste rapid ierarhic.

In acest sens, managerii pot dezvolta programe specifice de motivare, adaptate la valorile generatiei millennials, care sa implice evaluari frecvente, feedback constant si afisarea de cat mai multe oportunitati.

Foto: Dragon Images, Shutterstock

Libertatea de exprimare

Libertatea de exprimare

Mediul social in care au crescut tinerii le-a permis sa fie mult mai creativi si capabili sa vada lucrurile din alta perspectiva. In acelasi timp, acestia nu suporta sa fie captivi in rutina.

Tocmai de aceea, mediul de lucru pentru ei trebuie sa fie unul cat se poate de permisiv si sa incurajeze o cultura organizationala inovatoare si animata.

Foto: Sergey Nivens, Shutterstock

Nevoia de atentie

Nevoia de atentie

Tocmai pentru ca multi tineri din generatia Y sunt singuri la parinti, dar si pentru ca azi societatea incurajeaza individualismul, au tendinta de a fi mult mai preocupati de sine, chiar un pic egoisti, mai ales in ceea ce priveste modul in care sunt ei tratati de persoanele din jur. Din pacate, pe cat de atenti sunt cu sentimentele proprii, pe atat nu iau in considerare modul in care actiunile lor ar putea afecta sentimentele celor din jur.

In acest sens, managerii tinerilor trebuie sa asigure un mediu de lucru in care sa stimuleze implicarea si crearea de relatii la nivel uman intre membrii echipelor.

Foto: goodluz, Shutterstock

Rezultate (impliniri)

Rezultate (impliniri)

Educatia primita acasa are un rol decisiv si in capacitatea redusa a tinerilor din generatia millenials de a reactiona constructiv la critici si feedback negativ. Pe de o parte isi doresc sa fie laudati in momentul in care au facut o sarcina bine, pe de alta parte nu le place sa li se atraga atentia in momentul in care au facut ceva gresit pentru ca nu au fost obisnuiti sa fie criticati. Aceasta atitudine duce adesea la accese de furie, negare si resentimente fata de persoana care ii evalueaza sau critica.

In acest caz, tine de abilitatea managerilor sa gestioneze corect conflictele care apar la locul de munca, de capacitatea lor de a asculta si de a aborda teme negative cu o atitudine constructiva. Tinerii trebuie ajutati sa ajunga la concluzia ca puteau face mai bine o sarcina si sa constientizeze ca un comportament defensiv fata de feedback nu-i va ajuta sa se dezvolte.

Foto: megaflopp, Shutterstock

Atitudine informala

Atitudine informala

Tehnologia le-a permis tinerilor millennials sa interactioneze cu oamenii din jurul lor mult mai direct, fara formule de politete, fara „te rog” sau „multumesc” si folosind prescurtari pentru a comunica cat mai rapid. Acest lucru se reflecta si in atitudinea lor de zi cu zi de la locul de munca si poate fi perceput ca o lipsa de respect.

Managerii trebuie sa aiba capacitatea de a nu lua personal si de a nu reactiona negativ la modul de exprimare a tinerilor.

Foto: Ruslan Guzov, Shutterstock

Simplitate

Simplitate

Educatia de acasa, cea din scoala, dar si accesul facil la informatii datorita Internetului sunt printre factorii care determina o capacitate mai redusa a tinerilor millennials de a vedea si de a intelege bine relatia cauza-efect. Mai mult, acestia sunt mult mai preocupati de sine si impactul pe care actiunile lor le pot avea asupra lor insisi si nu reusesc sa perceapa corect impactul pe care actiunile lor l-ar putea avea asupra oamenilor din jur sau la nivel organizational.

Managerii trebuie sa fie abili in a le dezvolta capacitatea de a vedea lucrurile in ansamblu. De asemenea, este important sa li se prezinte constant legatura intre actiuni si consecinte.

Foto: Peshkova. Shutterstock

Multitasking

Multitasking

Avalansa de informatii aparuta odata cu dezvoltarea tehnologiei a dus la o scadere continua a capacitatii tinerilor de a ramane concentrati pe o singura sarcina o perioada suficienta de timp, mai ales daca nu considera taskul respectiv suficient de interesant.

In acest sens, managerii trebuie sa stabileasca o directie clara in momentul in care le atribuie taskuri tinerilor si sa se asigure ca elimina presupuneri si stabilesc obiective concrete.

Foto: Jason Salmon, Shutterstock

Sens in viata

Sens in viata

Millennials sunt generatia care cauta semnificatie in tot ceea ce fac. Sunt interesati sa inteleaga cum activitatea lor contribuie la rezultatul final, nu vor doar sa fie o rotita intr-un sistem complex si vor ca rezultatul final al muncii lor sa aiba impact direct in realizarea unor obiective importante, etice, sustenabile care sustin o dezvoltarea durabila si pozitiva a societatii, etc.

Tocmai de aceea, pentru a fi siguri ca ofera 100% in momentul in care se dedica unui task, managerii trebuie sa ii inspire si sa le evidentieze de ce contributia lor este importanta si care este impactul activitatii lor.

Foto: alphaspirit, Shutterstock

Sursa foto: fizkes, Shutterstock