Peste jumatate (56%) dintre liderii din domeniul auto recunosc ca femeile reprezinta o sursa-cheie de talent insuficient utilizat, insa doar doar una din zece companii declara ca organizatia lor este foarte eficienta in atragerea femeilor, potrivit unui studiu global EY privind diversitatea de gen din industria auto.

Studiul mai arata ca putini directori se asteapta la intrarea liderilor femei in echipele de conducere in urmatorii cinci ani.

"Viteza fenomenului disruptiv in sectorul auto creste intr-un ritm fara precedent. Plasarea capitalului uman necesar pentru confruntarea cu acest context a devenit o misiune de maxima importanta pentru companii. Avand in vedere ca un miliard de femei vor intra pentru prima data pe piata globala a muncii pana in 2020, promovarea diversitatii de gen poate aduce un avantaj competitiv major pentru jucatorii din industria auto", a explicat Miruna Enache, partener EY Romania.

Rezultatele studiului arata, de asemenea, ca firmele din industria auto ar putea face mai mult pentru a-si masura eficient progresul privind gestionarea diversitatii de gen in organizatie. Desi 90% dintre companiile auto cred ca trebuie sa-si schimbe in mod radical abordarea fata de atragerea, retentia si promovarea talentelor, doar 22% dintre acestea dispun de programe structurate pentru dezvoltarea carierei femeilor din organizatie.

De asemenea, barbatii si femeile au perspective diferite asupra paritatii de gen. 39% dintre femeile chestionate declara ca o cultura corporativa care nu sprijina diversitatea de gen si incluziunea reprezinta o bariera in accesul lor la pozitii de top management, fata de 16% dintre barbati.

Citeste si:
Studiu EY: Cultura organizationala si increderea devin prioritare
Studiu EY: Cultura...

Unde se situeaza piata auto din Romania

Dupa anii grei pe care i-a traversat piata auto din Romania in urma crizei economice, 2015 si 2014 au adus primele cresteri semnificative pentru industria auto locala. Anul 2016 se anunta cu atat mai promitator, avand in vedere cresterea cu 21% a inmatricularilor de masini noi din primul trimestru al acestui an – rezultate care vin in absenta programului „Rabla”, devansat pentru a doua jumatate a anului.

„In acest context, Dacia a ramas in continuare cea mai bine vanduta marca de masini noi. Sugestiv pentru concluziile studiului nostru global, aceasta companie are o doamna in echipa de conducere. (...) Cu toate acestea, suntem departe de paritatea de gen intr-o industrie in mod traditional masculina", a aratat reprezentantul EY Romania.

Raportul EY Respond to industry volatility without gender diversity? Think again, How five disconnects are stifling innovation and competitive advantage in automotive are la baza raspunsurile obtinute din interviurile realizate cu liderii din top management-ul companiilor din industria auto, din 20 de tari.

In Romania, EY activeaza pe piata serviciilor profesionale din anul 1992. Cei peste 500 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale.

Citeste si:
Studiu: Masinile fara sofer vor duce la explozia traficului in Europa
Studiu: Masinile fara sofer...

Sursa foto: Minerva Studio, Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
GFK: perspective optimiste pentru piata IT&C